Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:

CGMB a aprobat Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU). Galerie foto

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat, în şedinţa de marţi, Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), ce cuprinde 62 de proiecte de investiţii în valoare de 239 de milioane de euro.

PIDU Piata Lahovari
Piaţa Lahovari

PIDU va fi cofinanţat cu 129 milioane de euro prin POR 2014-2021, contribuţia naţională fiind de 7 milioane de euro.

Totodată, prin axele de finanţare dedicate monumentelor, se pot obţine 19 milioane euro.

Alte 84 milioane euro se pot asigura prin asocieri de tip parteneriat public privat, dar deocamdată nu avem însă lege pentru aşa ceva, deoarece Curtea Constituţională a declarat neconstituţională Legea PPP concepută de Dan Şova pe vremea când era ministru al Marilor Proiecte, care a abrogat vechiul act normativ aprobat de Guvernul Boc.

PIDU Pod Mihai Voda
Pod Mihai Vodă

Răzvan Sava, primarul general interimar al Capitalei, este conştient că actuala administraţie nu va avea când să pună în practică proiectele cuprinse în PIDU, dar consideră că ” am făcut un mare pas pentru modernizarea Bucureștiului”.

„În anii următori, PMB va trebui să treacă la realizarea acestor proiecte aprobate azi. Acum ele sunt planuri, planșe desenate, dar de mâine pot deveni realitate”, a precizat el.

PIDU Piata de Flori
Piaţa de Flori

Edilul a insistat că bucureștenii nu vor trebui să suporte costul acestor lucrări.

“Mai este un pas, acela de a aproba studiile de fezabilitate în Consiliul General, după care, bineînțeles, licitație. Poate să fie și o licitație internațională, în care să avem cei mai buni constructori și lucrările să se termine într-un timp foarte scurt”, a arătat Răzvan Sava.

PIDU Podul Calicilor
Podul Calicilor

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana ( PIDU) vizeaza fluidiziarea circulatiei auto prin crearea unui sistem integrat de parcari si incurajarea folosirii mijloacelor de transport durabile, dar și reconfigurarea spațiilor publice urbane.

PIDU va reface legătura pietonală şi pe bicicletă între zona de nord a Centrului istoric (Lipscani) şi zona de sud – Rahova, care a decăzut în urma urbanizării socialiste.

Zonele vizate sunt Piaţa Romană la nord, Piaţa de Flori la sud, Calea Moşilor la est şi Calea Griviţei la vest.

PIDU scuar Rahova-Uranus
scuar Rahova-Uranus

Adrian Ilie, managerul de proiect, a precizat că “PIDU este un instrument utilizat în întreaga Europă și este o condiționalitate pentru absorbția de fonduri din Programul Operațional Regional”.

“Orice plan integrat trebuie să vizeze niște obiective care în cea mai mare parte a lor au legătură cu politicile de dezvoltare urbană și politicile de mediu. Acest plan integrat este deja preluat în planul de mobilitate București-Ilfov pentru faptul că întrunește absolut toate condițiile în privința reducerii emisiei de carbon, a creșterii accesibilității în zona centrală și a promovării unor politici de trafic din ce în ce mai prietenoase cu mediul”, a precizat el proiectului, în cadrul ședinței CGMB.

ONG-urile se îndoiesc de reuşită

Mai mulţi reprezentanţi ai unor ONG-uri şi-au exprimat însă îndoiala că aceste investiţii vor fi realizate, având în vedere pierderea unor fonduri imense din bani europeni, dar şi faptul că noii veniţi la putere după alegerile locale din iunie vor arunca planul la gunoi şi vor face altul, cu alţi bani.

În cadrul ședinței CGMB au luat cuvântul Delia Mihalache, membru al Grupului de inițiativă Prelungirea Ghencea, care se luptă de mai bine de 12 ani să convingă Primăria Capitalei să construiască trotuare în această zonă, deoarece pietonii sunt siliţi să înoate prin noroi sau să meargă printre maşini, în condiţiile în care există numai carosabil iar în locul trotuarelor, pământ.

Ea a arătat că aceste proiecte reprezintă încercări “de a cosmetiza niște zone centrale” ale Capitalei, în timp ce sunt ignorate problemele reale ale bucureștenilor: traficul greoi, proasta funcționare a RATB, trotuarele ocupate de mașini.

22 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv