Exim Bank

the GROUP

Borsec

Samsung

Carrefour

Deichmann

Dedeman

Metro

Auchan

 

Cotnari

ComputerLand

Sony

Arctic

Dacia

Rompetrol

Penny

Selgros

BRUXELLES: Încep negocierile între PE și Consiliul UE pentru şefia Parchetului European. Kovesi, favorită / POLITICĂ: Iohannis: “Sunt aproape hotărât să convoc un referendum” / Băsescu: N-aș risca pe chestiuni de justiție, CCR îți dă în cap cu cărticica (Constituția)” / JUSTIȚIE: Carmen Dan: Toade documentele din dosarul “10 august” au fost desecretizate / 

Breaking News:
 

Șova: Nu se dau despăgubiri călătorilor din trenurile afectate de ninsori

Ministrul demisionar al Transporturilor, lucian Șova, le dă o veste proastă sutelor de pasageri ai trenurilor blocate pe traseu din cauza căderilor de copaci pe calea ferată și a liniilor de contact rupte în urma viscolului și zăpezilor din ultimele 24 de ore.

“Reglementările de azi din România nu prevăd o despăgubire prin efectul legii, însă în măsura în care sunt afectaţi de o manieră consistentă în interesele lor economice – unii poate au pierdut alte legături, poate dincolo de disconfortul fizic, care nici acesta nu este de neglijat – sigur se pot îndrepta pe cale normală, legală, în vederea obţinerii de despăgubiri”, a declarat duminică șova, la Digi 24.
 
Ministrul a precizat că în sistemul de cale ferată din România încă nu funcţionează sistemul din transporturile aeriene – “unde am vazut că şi acolo s-a întors un avion din Timişoara înapoi, cu părere de rău am văzut că sunt câţiva pasageri care au pierdut conexiuni internaţionale şi transatlantice”.
 
În sistemul aerian, reglementările “sunt de aşa natură făcute încât despăgubirile vin în mod direct prin efectul legii”.
 
Vestea bună este că peste un an, “începând din 2020, regulamentul european care prevede acest lucru şi pentru căile ferate se va aplica şi în România”.
 
Sute de călători, blocați în trenuri din cauza viscolului și ninsorilor
Lucian Şovaa explicat că nu este nimeni vinovat: “Nu putem spune că cineva din neglijenţă a oprit aceste trenuri. Iar măsurile luate încă de la primele semnale şi preventiv înainte, pentru că funcţionează comandamentele de iarnă, am percepţia că această latură a activităţii este îndeplinită corespunzător, însă îndepărtarea efectelor meteo nefavorabile necesită timp şi resursă umană şi materială, care este alocată mai mult chiar decât standardele prevăzute. Însă acolo unde s-au prăbuşit copaci liniile sunt înguste şi greu accesibile”.
 
Pasageri în frig

El a arătat că se află în legătură cu cei de la CFR de duminică dimineață de la ora 6:00 dimineaţa, când au început primele probleme: “Au fost 16 zone afectate de căderi de copaci. S-a intervenit în medie cu 10 drezine şi peste 200 oameni pe schimb. La această oră mai sunt 5 zone în care nu am reuşit să descongestionăm aceste căderi de copaci. Trenul de la Arad (spre Bucureşti n.r), urmează să poată fi remorcat, pentru că au fost situaţii în care nici locomotivele diesel care au fost disponibilizate imediat nu au putut ajunge la trenul izolat, pentru că nu au avut acces pe linie. Acesta va fi tras în gară la Târgu Jiu, însă, din informaţiile pe care le am eu, în continuare va mai aştepta pentru că sunt probleme de căderi de copaci în următoarele segmente de traseu. În afară de acest tren în care pasagerii au condiţii foarte, foarte proaste, fiind neîncălzit din cauza lipsei alimentării cu energie, celelalte trenuri sunt adăpostite, ca să zic aşa, în staţii, în gări şi aşteaptă eliminarea problemelor generate de efectele meteorologice“, a spus Şova.