Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ministrul Boloș a inițiat un proiect de HG pentru prelungirea cu încă 3 luni a plafonării tarifelor RCA / 

Breaking News:
Țara, îngenuncheată de 20 de centimetri de zăpada și un viscol moderat

UPDATE! Iarna neputinţei autorităţilor

O zăpadă de 20 de cm şi un viscol moderat a paralizat jumătate de ţară: 23 de drumuri naţionale din sud-est şi Autostrada Soarelui între Bucureşti – Feteşti au fost închise de CNADNR, toate drumurile judeţene din Ialomiţa şi 8 din Brăila – de autorităţile locale, 64 de trenuri au fost anulate de CFR Călători iar cele care încă se deplasează cu viteza melcului au mari întârzieri. Patru zboruri au fost anulate pe Aeroportul Otopeni iar avioanele decolează cu până la două ore întârziere, din cauza operaţiunilpr de degivrare – care ar putea fi însă începute mai devreme, pentru a se evita acest neajuns.

iarna, tir, zapada-vama
UPDATE 18 ianuarie:
Luni dimineaţă sunt 23 de drumuri naţionale închise circulaţiei.

Totodată, sunt 12 trenuri anulate, plus două blocate în câmp şi întârzieri mari la celelalte.

Poliţia Rutieră a amendat cu o sumă ridicolă – 7.300 de lei în total  administratorii drumurilor din Ilfov, Călăraşi, Giurgiu, Argeş, Gorj şi Bucureşti.

UPDATE ora 17.00: Numărul trenurilor anulate a ajuns la 64.

UPDATE ora 15.20: CNADNR a închis şi tronsoanele DN 3 Ostrov – Băneasa, DN 2A Hârşova – M. Kogălniceanu şi DN 22 de la limita judeţului Tulcea la Sibioara.

UPDATE ora 15.00: Numărul localităţilor rămase fără curent a ajuns la 77 în judeţele Constanţa, Tulcea, Călăraşi şi Ialomiţa şi de 41 în Ilfov şi Giurgiu.

UPDATE ora 14.35: Bulgaria a interzis circulaţia camioanelor spre și dinspre Ruse și Vidin.

UPDATE ora 14.30: Numărul trenurilor anulate a a juns la 37. Sutn anulate inclusiv trenuri spre Dâmboviţa.

UPDATE ora 14.10: Şi în judeţele Giurgiu, Tulcea şi Ialomiţa vor fi închise şcolile. În Brăila, cursurile au fost suspendate în şcolile din mediul rural şi din 3 oraşe: Ianca, Făurei şi Însurăţei.

Potrivit ministrului Educaţiei, Adrian Curaj, vor mai fi închise şcoli în judeţele Dâmboviţa şi Olt, însă punctual, în localităţile unde sunt probleme cu energia electrică şi asociat, cu încălzirea.

UPDATE 14.05: CNADNR anunţă relocarea a 6 autofreze și 3 șenilate de la DRDP Timișoara, DRDP Cluj și DRDP Brașov pentruzona zona Oltenia, sudul Moldovei și Dobrogea. Astfel, numărul total de utilaje cu care se va acționa în zonele afectate va fi de 32 de autofreze și 5 șenilate.

UPDATE ora 14.00: Cinci localităţi din Ilfov au rămas fără curent.

UPDATE ora 13.50: Au fost închise încă 8 drumuri naţionale:

DN 21, DN 21 A, DN 3, DN 3A, DN 2 Buzău – Rm Sărat, DN 4 Frumuşani – Olteniţa, DN 2 Afumaţi – Urziceni şi DN 4 Centura Bucureşti – Frumuşani.

UPDATE ora 13.30: 15 localităţi din jud. Giurgiu au rămas fără curent electric.

De asemenea, Inspectoratul Şcolar a decis ca toate şcolile din judeţul Giurgiu să fie închise luni, 18 ianuarie. 

În judeţul Teleorman sunt 19 localităţi fără curent electric şi 3 drumuri judeţene închise, în afară de cele 3 naţionale.

Bucureştiul iese mai devreme de sub Codul Portocaliu

În Bucureşti, oamenii circulă direct pe carosabil pentru că trotuarele sunt acoperite cu zăpadă. Asta dacă pot ieşi din casă, pentru că străduţele dintre blocuri sunt pline cu omăt.

ANM a restrâns avertizarea Cod Portocaliu, care va expira la ora 18.00, nu cum fusese anunţat iniţial, la ora 20.00.  Bucureştiul nu va mai fi sub vreo atenţionare meteo, însă Codul Galben a fost extins în estul ţării şi va rămâne în vigoare până luni, 18 ianuarie, la ora 18.00.

Şcoli închise

Cu toate acestea, ministrul Educaţiai, Adrian Curaj, a anunţat că elevii din Bucureşti şi judeţele Ilfov şi Călăraşi nu vor merge luni la şcoală. Urmează ca inspectoraltele şcolare din judeţele Buzău, Galaţi şi Dolj să decidă până la ora 14.00  în ce localităţi vor lua suspenda cursurile.

Motivul: autorităţile nu sunt capabile să deszăpezească drumurile spre şcoli.

Sute de milioane de lei pentru blocaje

Iar pentru toate aceste blocaje, care se întâmplă în fiecare iarnă, românii plătesc zeci de milioane de euro.

Anul acesta am avut o iarnă blândă, dar chiar şi în aceste condiţii prima zăpadă a prins pe nepregătite autorităţile. Comandamente peste comandamente la Guvern, Ministerul de Interne şi ministerul Transporturilor, dar nimeni nu plăteşte pentru ineficienţa acţiunilor în teren.

Plătesc în continuare românii, ca proştii.

La jumătatea lunii decembrie 2015, CNADNR încheiase contracte de deszăpezire în valoare de 223,85 milioane de lei (aproape 50 de milioane de euro), fără TVA, pentru iarna 2015 – 2016.

Procedura de licitație a fost reluată în cazul autostrăzii A1 București – Pitești, DN 31, DN 4, DN 41, DN 41A, DN 5A (jud. Călărași, Ilfov, Giurgiu), DN 56, DN 56 A, 56 D (jud. Dolj), DN 64, DN 65C, DN 67, 67B, 67C, DN 7, DN 73C (jud. Vâlcea).

Până atunci, CNADNR asigura că va deszăpezi aceste drumuri cu utilajele proprii și prin redistribuire de utilaje închiriate.

CNADNR a achiziţionat anul acesta, cu 34 milioane de euro, 100 de autofreze – 31 de capacitate mare (5.000 t zapadă/h) și 69 de capacitate medie (3.500 t zapadă/h) – și 7 vehicule speciale de intervenție (șenilate).

În ciuda acestor sume imense, drumurile sunt închise circulaţiei la prima ninsoare. Este invocat viscolul, dar în continuare nu se iau măsuri de amplasare a parazăpezilor, în câteva “straturi”, acolo unde este nevoie.

La aceste sume se adaugă alte zeci de milioane de euro pe care le dau primăriile şi Consiliile judeţene operatorilor de deszăpezire.

Ministrul Internelor, Petre Tobă, şi-a luat măsuri de precauţie pentru a nu fi tras la răspundere dacă drumurile naţionale şi autostrăzile vor fi blocate de nămeţi: le-a cerut prefecturilor să posteze pe site numele firmelor care au contracte încheiate pentru deszăpezire.

La Bucureşti, firmele de salubritate  primesc în fiecare an circa 130 de milioane de lei – câte 20-25 de milioane de lei în fiecare sector- pentru a curăţa străzile de zăpadă. Numărul utilajelor este la fel de mare ca al străzilor pe care circulă mijloacele de transport în comun, dar îşi dovedesc din plin ineficienţa.

226 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv