Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:

Afacerea Suspendării Permisului Auto

Ioan Buda – șeful Poliției Române, Florentin Brăcea – șeful Direcției Rutiere, Cristian Mărculescu – șeful “Doi și-un sfert” și Cristian Ioniță – șeful DGA, toți patru din Ministerul de Interne, pot stopa Afacerea Suspendării Permisului și decapitarea șefilor GRUPURILOR MAFIOTE aflați în subordinea lor directă!

EXCLUSIVITATE! Începem mini-ancheta cu o informație de interes pentru milioanele de șoferi: atunci când sunteți de acord să vi se ia sânge pentru a stabili alcoolemia, puteți merge la orice instituție spitalicească acreditată. NU mai este nevoie să bateți la ușa INML, ne spune oficial chiar directorul Institutului, Prof. Dr. Cristian George Curcă!

Dar rămâne întrebarea de mii de euro: De ce oare polițiștii rutieri, procurorii și angajații INML nu înțeleg că sunt plătiți regește din bani publici ca să fie în slujba cetățeanului?! Pentru că lipsa de RESPECT și LĂCOMIA fac casă bună cu aceste instituții de stat.

Ioan Buda – Inspectorul-șef al Poliției Române

Să fie clar din capul locului: noi nu luăm apărarea șoferilor care au produs victime umane. Aici vorbim doar desăre fapte “simple” de încălcări ale regulilor de circulație, care atrag după sine suspendarea carnetului de conducere și deschiderea unui dosar penal.

După cum o dovedesc statisticile, tot mai mulți români se plâng despre abuzurile comise de polițiștii rutieri și de procurorii acreditați să instrumenteze dosarele penale având ca temă ridicarea carnetului de conducere. Din mai multe motive.

Cel mai important dintre motive este cel al termenului foarte lung de soluționare a dosarelor penale: între 1 an și 2 ani.
Cel de-al doilea în ordinea importanței este cel al imposibilității atacării în Justiție a Procesului Verbal de suspendare al permisului.
Efectul? Deși pedeapsa este de 3 luni, șoferul nu are drept de conducere timp de 2 ani!

Poate pentru un “șofer de duminică” nu este o problemă majoră “să stea pe bară” 2 ani, dar pentru un șofer profesionist, timpul de instrumentare a dosarului penal este unul capital.

Din cercetările întreprinse, am aflat că șoferii vinovați de o faptă rutieră ce atrage după sine suspendarea permisului pentru 3 luni au redus simțitor timpul de rezolvare a dosarelor penale, după ce au fost sfătuiți, tot de polițiștii care le-au întocmit dosarele penale, să își angajeze avocați din anumite Case – unele cu rădăcini chiar în birourile cele mai importante din Poliția Rutieră Română.

Dar, despre acest subiect extrem de sensibil, vom vorbi într-o altă anchetă. Pe larg, cu nume și dovezi palpabile – în stilul SECUNDA!
Prof. Dr. Cristian Curcă – director INML

Întorcându-ne la timpii de instrumentare a dosarelor penale, am descoperit o serie de abuzuri “protejate” de lege. De exemplu:

  • nu există o limită de timp. deși CEDO a decretat că termenul maxim de instrumentare este de 16 luni;
  • abia după ce se scurge un an de la începerea urmăririi penale. șoferul poate acționa în judecată Parchetul, pentru accelelarea instrumentării dosarului. Dar, și în acest caz, procesul durează câteva luni, iar termenele de rezolvare a dosarelor ce vor fi date de judecător sunt, de regulă, de trei luni! Adică, șoferul poate obține un termen de 18 luni, iar dacă este găsit vinovat de judecător și va primi o pedeapsă de 3 luni de suspendare a permisului, ajunge la 21 de luni fără carnet de conducere!
  • recoltarea de probe în vederea dovedirii vinovăției – șoferul a condus în stare de ebrietate – nu este bine reglementată de lege. Efectul? Apariția unei corupții în cascadă și a unor GRUPURI MAFIOTE.
Cătălin Ioniță – șeful DGA

Orice șofer crede că, odată ajuns la INML, lucrurile vor intra pe făgașul lor normal. Că adevărul va fi scos la lumină, iar polițiștii nu vor mai putea „să joace” Procesul Verbal de Contravenție după cum doresc, sau au interesul șefilor lor.

Pentru șoferii care încă nu știu, în Justiție doar Procesul Verbal poate fi contestat, și amânată suspendarea permisului până la o decizie finală, enunțată în Instanță. Dovada, nu!

Dar cum se poate ajunge în această situație – testul sângelui la INML? Prin diferite situații, dar, în esență, pașii sunt aceiași:

  • șoferul este oprit în trafic de polițist;
  • nu “are plămâni” să sufle în etilotest;
  • se face că nu are suflu;
  • etilotestul nu este calibrat sau rezultatul este neclar.

În majoritatea situațiilor, șoferii sunt de acord cu propunerea polițiștilor de a merge la INML pentru recoltarea de probe biologice.

(În continuare, ne vom referi numai la cei care sunt de acord cu testul sângelului.)

Pentru a afla procedura legală și obligațiile angajațiilor INML față de șoferii aduși de polițiști pentru recoltarea de probe, iată ce l-am întrebat pe Prof. Dr. Cristian George Curcă, directorul Institutului, care în primă fază ne-a oferit un răspuns pe lângă subiect.

Dar, așa cum v-am obișnuit, SECUNDA nu renunță și a revenit cu întrebările. Iată-le:

Revenire SECUNDA la adresa din 15 mai 2019

Download (PDF, 121KB)

După câteva zile, directorul INML Cristian Curcă ne-a oferit un răspuns oficial, la obiect. Iată-l:

Răspunsul INML semnat de directorul Curcă

Download (PDF, 279KB)

Așadar, odată intraț pe ușa INML, șoferul este preluat de angajați și supus procedurii de recoltare a probelor biologice – două probe de sânge la un interval de o oră. Dar, OBLIGATORIU, angajații INML trebuie să-l cântărească pe șofer și să-i măsoare înălțimea.

Toate aceste operațiuni se desfășoară sub supravegherea polițiștilor rutieri.

Primul răspuns al directorului INML Curcă, din care rezultă că se pot preleva probe biologice în stabilirea alcoolemiei în orice instituție spitalicească acreditată:

Download (PDF, 669KB)

Dar ce se întâmplă dacă angajații INML “uită” să măsoare greutatea și înălțimea șoferului?

Conform legii, rezultatul analizelor NU poate fi luat în calcul de procurori – dacă analizele ajung în dosarul penal al șoferului. Pentru că, fără greutate și înălțime, NU se poate calcula alcoolemia în sânge!

Dar cum pot ajunge aceste rezultate în posesia procurorilor? Numai după ce șoferul achită contravaloarea serviciilor INML! Da, ați citit bine! După ce șoferul plătește analizele!

Dar de ce REZULTATUL nu ajunge și la șofer – cel care a plătit analizele? Pentru că legea nu obligă INML să le ofere și celui care plătește analizele, ci doar organelor judiciare care le-au solicitat – așa ne spune directorul Curcă!

Aici, avem o mică observație jurnalistică: directorul Curcă a semnat și pentru punctul 5, care are o formulare ilogică – plus două virgule puse anapoda -, nedemnă de un profesor universitar doctor – vezi facsimil.

Întrebarea noastră, precum și prima parte a răspunsului, se referă la obligațiile pe care le are INML față de șoferul care a achitat contravaloarea analizelor.

Dar, așa cum se observă, “ceva” a fost șters și înlocuit la punctul 5 cu fraza care nu are sens și nu se referă la subiect: cel care achită factura.

Pentru că nu poate fi o obligație LEGALĂ față de cel care plătește, ca să ofere serviciul prestat unei terțe persoane nenominalizată de PLĂTITOR, PROPRIETARUL de drept al serviciului efectuat de INML.

Etilotestul – obiectul care provoacă o corupție în lanț, în mâna unor polițiști rutieri certați cu legea

Dar să ne întoarcem la “oile noastre”. Suntem convinși că ați observat absurdul situației și încălcările flagrante ale Constituției.

Așadar, dacă procurorul NU solicită rezultatul analizelor, INML le ține în custodie. Dar dacă, la insitențele șoferului, procurorul solicită rezultatele de la INML, și pentru că nu are fonduri să le plătească, anunță șoferul că, dacă vrea să-i fie instrumentat cazul, trebuie să PLĂTEASCĂ analizele!

  1. Este interzis de lege ca un urmărit penal – șoferul în cauză – să achite vreo analiză sau expertiză ordonată de procuror sau de polițiști în cursul instrumentării dosarului penal;
  2. Constituția este categorică în privința proprietății. În momentul în care achită contravaloarea analizelor, șoferul devine PROPRIETAR pe buletinul INML;
  3. Prin solicitarea procurorului ca șoferul să plătească analizele pentru a se continua “instrumentarea dosarului”, se încalcă dreptul șoferului la o dreaptă judecată.
Cristian Mărculescu – șeful de la “Doi și-un sfert”

Așadar, INML NU are obligația de a oferi rezultatul analizelor șoferului care le-a plătit. Unde duce o astfel de procedură anticonstituțională? La amânarea posibilității unui șofer să atace în instanță suspendarea carnetului. Pentru că, deși i s-a rechiziționat permisul de către polițiști, nu i s-a înmânat șoferului Procesul Verbal de Contravenție, ci o Dovadă pe care este scris în baza cărui act i-a fost suspendat carnetul.

Dar, și în Dovadă, polițiștii comit o ilegalitate. În loc să treacă în act, în dreptul seriei Procesului Verbal, seria documentului, polițiștii scriu DP. Adică Dosar Penal. E de prisos să vă mai spun că acțiunea polițiștilor rutieri este ILEGALA și că oamenii legii comit un fals în acte publice.

De ce “Afacerea Suspendării Permisului Auto”? Pentru că anomaliile procedurale și ilegalitățile comise de polițiști și procurori, prezentate mai sus, lasă loc de corupție în lanț.

Șoferul profesionist ȘTIE că poate rămâne fără permis 2 ani – pentru că în lumea lor se știe că un dosar penal este instrumentat circa 24 de luni – chiar dacă nu a depășit nivelul de alcoolemie pentru a fi drastic pedepsit.

Or, pentru un șofer profesionist, este important să circule cu mașina, nu să stea “pe bară”. Așa încât șoferul face ce îi spune polițistul care “l-a prins”: bagă mâna adânc în buzunar și angajează un anumit avocat!
Florentin Brăcea – șeful Direcției Rutiere

P.S. În Capitală sunt mai multe echipaje de polițiști care fac parte din rețele de șantaj și stau la vânătoare, în așteptarea unui pont.

“Doi și-un sfert” – condus în prezent de Mihai-Cristian MĂRCULESCU, și DGA – condus de Alexandru Cătălin IONIȚĂ se fac că NU văd abuzurile comise de aceste GRUPURI MAFIOTE conduse din polițiști rutieri în strânsă colaborare cu diverse Case de Avocatură. Pe mulți bani, evident.

Ca jurnalist, nu îmi pun nicio speranță în Florentin Brăcea – șeful Direcției Rutiere că ar putea face curățenie. De ce? Pentru că și-a frânt limba în scandalul plăcuțelor “M… PSD”

Iar cât îl privește pe Ioan Buda, șeful Poliției Române, refuz să cred că este un om prost și prost informat, încât să NU știe cine sunt corupții din parohia sa și ce “metode de lucru” pun în practică non-stop!

Mai ales că Ioan Buda provine din “jmechera” Poliție de Frontieră – vezi Afacerea EADS!

234 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv