Exim Bank

the GROUP

Borsec

Samsung

Carrefour

Deichmann

Dedeman

Metro

Auchan

 

Cotnari

ComputerLand

Sony

Arctic

Dacia

Rompetrol

Penny

Selgros

JUSTIȚIE: OUG pe Legile Justiției nu se aplică retroactiv / Decizia a fost decisă în unanimitate de secția pentru procurori a CSM  

Breaking News:
 

CNAS: Blocajul cardurilor de sănătate s-a încheiat după două săptămâni

Casa Națională de Asigurări de Sănătate informează miercuri, după două săptămâni de blocaj în sistemul informatic al cardurilor de sănătate, că platforma este funcțională “ca urmare a măsurilor întreprinse de CNAS şi de specialiştii IT”.

“Acest fapt este confirmat inclusiv de cele 231.816 rețete electronice prescrise, respectiv 228.294 reţete electronice eliberate în ziua anterioară, ceea ce se încadrează într-un flux  normal de funcţionare a sistemului informatic”, precizează CNAS, într-un comunicat. 

În seara zilelor de 14 si 15 mai platforma informatică a fost oprită programat între orele 19:00 şi 24:00 pentru lucrări tehnice de consolidare şi optimizare a funcţionalităţilor, după ce s-au efectuat măsuri de eliminare a fluctuaţiilor sistemului informatic precum şi de operaţionalizare a acestuia, se mai arată în comunicat.

Iată și celelate precizări:

“În continuare se efectuează activități de analiză, monitorizare, verificare și consolidare a platformei informatice, iar după parcurgerea acestora urmează a se trece la ridicarea indisponibilității, prin anunțarea pe site-ul CNAS. Precizăm că echipa de lucru IT a stabilit faptul că nu au fost pierdute/deteriorate informații din baza de date a PIAS.

Serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line din data de 7 mai 2018 și până la soluţionarea problemelor platformei informatice vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii mai 2018.

Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate off-line, a dezactivat următoarele reguli de validare:

a) ”serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” – din data de 7 mai 2018 și până la remedierea PIAS;

b) ”serviciul nu a fost semnat cu cardul” – din data de 10 mai 2018 și până la remedierea PIAS.
În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017”.