Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

Segregarea şcolară, interzisă și în cazul elevilor cu cerinţe educaţionale speciale

Ministerul Educației lansează în consultare publică proiectul de ordin-cadru prin care se extinde sfera criteriilor de interzice re a segregării şcolare, de la cel etnic la cele privind dizabilităţile/cerinţele educaţionale speciale, al statutului socio-economic al familiilor, al mediului de rezidenţă şi cel al performanţelor şcolare ale beneficiarilor primari ai educaţiei.

elevi, scoala

Amintim despre un recent scandal, în care elevii unei clase întregi de la o școală din Pitești au protestat cerând mutarea colegului loc cu ADHD.

În urma plângerii penale depuse de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) – pentru şantaj, incitare la ură sau discriminare împotriva părinţilor care şi-ar fi instigat copiii să protesteze faţă de celegul cu ADHD -, cei 28 de elevi au ajuns în 9 noiembrie în faţa anchetatorilor de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Piteşti.

Proiectul ordinului-cadru prin care ministrul Educației, Mircea Dumitru, vrea să reglementeze clar aceste situații prevede și o serie de obligaţii legale pentru diferitele structuri din sistemul de educaţie şi prevede sancţiuni specifice pentru neîndeplinirea acestor obligaţii.

De asemenea, este dezvoltat rolul viitoarei Comisii Naţionale pentru Desegregare şi Incluziune, precum şi relaţiile funcţionale dintre comisie, minister, inspectorate școlare județene şi comisiile şcolare permanente pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității.

Iată precizările ministerului:

Prevenirea şi combaterea segregării şcolare se vor face în conformitate cu metodologiile de monitorizare şi cu metodologiile de prevenţie/intervenţie specifice fiecărui criteriu posibil de segregare şcolară.

Proiectul de ordin-cadru cuprinde definiţiile segregării şcolare pentru fiecare criteriu în parte şi stabileşte cadrul normativ care pemite unităţilor de învăţământ preuniversitar să asigure per ansamblu, în cadrul spațiilor (acolo unde unitatea de învăţământ îşi desfăşoară activitatea în mai multe clădiri) sau în cadrul grupelor/claselor de acelaşi nivel, reflectarea echitabilă a diversităţii etnice, sociale şi culturale a comunităţii în care se află şi oferă contexte incluzive de învăţare pentru fiecare elevă sau elev din comunitate.

Punctele de vedere, sugestiile și opiniile pe marginea acestui proiect de ordin-cadru sunt așteptate pe adresa dezbateripublice@edu.gov.ro în perioada 26 noiembrie – 6 decembrie 2016.

3 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv