Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

Experții francezi iau în calcul ipoteza unui atentat terorist în cazul avionului EgyptAir dispărut

Avionul EgyptAir de pe ruta Paris – Cairo era unul de tip Airbus A320, relativ nou, pilotul avea la activ peste 6.000 de ore de zbor iar vremea era bună în momentul dispariției dispariției bruște de pe radare, astfel că experții iau în calcul ipoteza ca acesta să fi fost ținta unui atac terorist.

egyptair (1)

Organizația europeană pentru siguranța navigației aeriene (Eurocontrol) a anunțat că joi dimineața nu au existat condiții meteo nefavorabile în vecinătatea zonei în care a dispărut avionul.

Jean-Paul Troadec, fostul președinte al Biroului de Anchete și Analize pentru securitatea aviației civile (BEA), a declarat pentru Europe1 că “ar putea fi vorba despre un atentat”. “Lucrăm cu câteva ipoteze. Ne gândim obligatoriu la posibilitatea unui atentat la bord, cu o bombă sau cu un atentator kamikaze. Ipoteza unei defecțiuni tehnice, în condițiile în care vremea era bună, pare și ea posibilă, dar nu este prioritară. Ne-am putea gândi la o rachetă, ca în cazul avionului Malaysia Airlines, în iulie 2014”, a declarat el.

“Dacă echipajul nu a trimis un mesaj SOS este pentru că evenimentul (de la bordul avionului) a fost foarte brutal. Un defecțiune la un motor sau o problemă tehnică nu produc un accident subit. Or, în acest caz, echipajul nu a reacționat, deci ne putem gândi la un atentat”, a explicat specialistul francez în aviație civilă.

Troadec a precizat că EgyptAir are autorizație să deservească Europa, ceea ce înseamnă că nu figurează pe lista neagră a UE.

Totodată, Gérard Feldzer, consultant în domeniul transporturilor, a explicat pentru Le Parisien că “ipoteza unui atentat este privilegiată: un avion care dispare brusc de pe radare, la mare altitudine, probabil deasupra mării… ne putem gândi că a fost vorba despre o bombă la bord, deși deocamdată nu putem fi siguri 100%; ceea ce este sigur este că echipajul nu a putut transmite un mesaj SOS”.

Avionul Airbus A320 fusese dat în exploatare în 2003, având numărul de serie 2088 și 48.000 de ore de zbor la activ. Echipajul era experimentat, pilotul avea la activ peste 6.000 de ore de zbor iar compania EgyptAir este una cu experiență. “Toate aceste elemente exclud o eroare de pilotaj sau un incident mecanic. De exemplu, în cazul exploziei unui motor, echipajul are timp să transmită un mesaj SOS”, a mai spuslFeldzer.

Avionul EgyptAir care a dispărut de pe radare joi dimineața cu 66 de persoane la bord s-a prăbușit în largul insulei grecești Karpathos, în spațiul aerian egiptean, informează surse aeroportuare citate de AFP.

Nave și avioane ale Egiptului și Franței și-au concentrat căutările în largul insulelor grecești.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv