Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Guvernul a aprobat prelungirea cu încă 3 luni a plafonării tarifelor RCA / 

Breaking News:

Oriunde, oricând! Principiul Pareto în armonie cu Analiza SWOT prin gândirea românului Juran, erou în Japonia!

VIDEO! O lecție oferită GRATIS de marele român Academicianul Joseph M. Juran – erou în Japonia, puțin cunoscut în România.
Dacă e adevărat că 80% din inteligența lumii se regăsește în doar 20% din populație, atunci are logică situația actuală din România, are sens ascensiunea unor TICĂLOȘI la butoanele puterii! Pentru că în DEMOCRAȚIE naivii au drept de vot egal cu cel al inteligenților!
Vilfredo Pareto – omul cu 80/20
Erou în Japonia

Inginerul american de origine română, din 1991 membru al Academiei Române, Joseph M. Juran, a propus lumii o idee de bază pe care a denumit-o Principiul Pareto, după economistul italian Vilfredo Pareto, care a remarcat legătura 80/20.

În esență, pe la 1900, plecând de la faptul că marea majoritate a teritoriului Italiei era deținută de o minoritate, Pareto a observat că aproximativ 80% dintr-o problemă este generată de 20% din cauzele existente.

Acest raport 80/20 a fost confirmat în multe domenii, cu precădere economice, iar româno-americanul Juran l-a folosit în “Metoda statistică aplicată problemelor de fabricare”, pe scurt „Trilogia Calității, Trilogia Juran” – vezi schema.

N.B. Teoria lui Juran a fost folosită intens în Japonia distrusă economic după cel de al doilea război mondial. Joseph M. Juran a fost considerat drept unul dintre autorii și inițiatorii „miracolului japonez”, iar ca recunoaștere a acestor merite, împăratul Japoniei i-a acordat Ordinul Sacrei Comori – cel mai înalt ordin acordat străinilor!

“Tabelul” lui Juran
Adevărații vinovați

Așadar, dacă extrapolăm Principiul Pareto 80/20 în IQ, avem o problemă majoră: o mulțime uriașă duce lipsă de inteligență, iar o mulțime mică are exces de IQ.

Această idee, că 80% din inteligența globală este deținută de 20% din populația globului, face carieră printre specialiștii în domeniu!
De aceea spunem că dacă e adevărat că 80% din inteligența lumii se regăsește în doar 20% din populație, atunci are logică situația actuală din România, are sens ascensiunea unor TICĂLOȘI la butoanele puterii! Pentru că în DEMOCRAȚIE naivii au drept de vot egal cu cel al inteligenților!

Dar problema reală NU este în marea mulțime de naivi, ci în mica mulțime de inteligenți. De la proști ce poți să ceri?!?

Iar pentru că cei 20% se țin departe de viața politică a urbei, au alte preocupări egoiste, sunt prea cinici și snobi pentru a se coborî în colb cotidian – le e mai bine în bolul lor de sticlă!

Ce e de făcut? Se poate modifica raportul 80/20 în 60/40 sau, de ce nu, 40/60? E posibil? Noi zicem că da! Prin educație, multă educație, marea mulțime poate să devină mica mulțime!

N.B.  Deși conform Principiului Pareto NU prea avem șanse la un raport 40/60, noi spunem că dacă cei 20% aplică Analiza SWOT, sunt șanse; observați că am pus în balanță două principii de marketing.

Analiza SWOT
IQ – primul pas!

Practic, dacă cei 20% de inteligenți vor aplica Analiza SWOT pe mulțime de 80% de naivi – adică vor înțelege care sunt cele 20% de cauze care generează 80% de crize și le vor contracara, atunci Principiul Pareto va avea efect BENEFIC și… 80% din mulțimea celor subnutriți intelectual vor deveni mai inteligenți.

Dar pentru ca acei 20% cu IQ mare să pună în practică Analiza SWOT, este nevoie ca acei 80% de naivi să redescopere respectul față de cei cu minte, iar cei 20% de inteligenți să-și ia în serios statutul de DEȘTEPȚI și să-și asume rolul de monitori ai celor fără de cunoștințe – ORIUNDE, ORICÂND!

Cine trebuie să facă primul pas? Mica mulțime, pentru că în acest caz NU este valabilă sintagma “Cel mai deștept cedează!“, ci expresia “Dar din dar se face rai”!

Desigur, o astfel de “terapie intensivă – Principiul Pareto & Analiza SWOT” trebuie susținută de stat, de politicienii aflați la putere trimiși în fruntea țării tocmai de mulțimea de… 80% de subnutriți intelectual!

Dar, din nefericire, cei aflați la putere NU dau semne că ne-ar vrea inteligenți!

N.B. Cu scuzele de rigoare, dacă ne referim strict la alegeri, la vot, NU mai merge vrăjeala aruncată de către cei cu IQ ridicat că TOATĂ LUMEA trebuie să fie conștientă de importanța și valoare votului. Iar aceasta, pentru simplul motiv că acest postulat NU este înțeles pe deplin de către cei din mulțimea de 80% de naivi. Se întâmplă în România de 28 de ani!

Joseph M. Juran – un “Nemuritor” român stimat în Japonia, neștiut în România!
Două soluții – noi cursuri și concursuri premiate „la greu

Aplicând Principiul Pareto în armonie cu Analiza SWOT se pot obține rezultate remarcabile, deoarece aceste două teorii NU se exclud.

Avem OPORTUNITĂȚI, avem PUNCTE TARI și ne știm PUNCTELE SLABE și AMENINȚĂRILE.

În acest caz, al EDUCAȚIEI, nimic NU este la secret, totul s-a desfășurat „la vedere”, mai  ales sub patronajul Clanului Ecaterina Andronescu!

De unde plecăm?

De peste 28 de ani, EDUCAȚIA suferă în România – este PUNCTUL SLAB major doar dacă ne gândim la slabele mediocre de la BAC, la faptul că NICIO facultate românească NU este în TOP 500!

De peste 28 de ani, POLITICIENII s-au făcut că au grijă de viitorul țării – este AMENINȚAREA perenă ce NU mai are nevoie de exemple.

Dar avem PUNCTE TARI. Avem rezultate uriașe la Olimpiade, la concursurile de Inventică. Avem în mai toate domenii – artistice, sportive, tehnologice – copii foarte talentați. Să nu-i credeți pe cei ce zic că a secat izvorul inteligenței românești. MINT!

Ei bine, OPORTUNITATEA este generată tocmai de piață – avem lipsă de „produse” umane finite de înaltă calitate – aici intervine „Trilogia Juran”, ca să vedeți ce bine se îngemănează principiile enunțate mai sus.

Marea OPORTUNITATE? Putem MODIFICA RADICAL  tabla de discipline școlare, acum putem inova, putem implementa noi concepte, noi cursuri…

Este OPORTUN să introducem în școli MANUALE cu teme de actualitate care să genereze inteligență:

  • educație economică;
  • educație financiar-bancară;
  • strategie și politică;
  • dezvoltare personală.

Este OPORTUN să introducem în școli – din clasa I până în clasa a XII-a – CONCURSURI cu PREMII substanțiale, în etape, pe zone – pe școli, pe județ, pe regiuni și pe țară – la care participarea elevilor să fie de minim 80%:

  • sportive;
  • artistice;
  • tehnice.

Iar prin PREMII substanțiale înțeleg o valoare minimă de 1.000 de lei, premii în sejururi în tabere specifice vârstei și de durată mare – minim două săptămâni – în premii materiale de înaltă clasă, NU în tricouri, creioane etc.

Și, ca să fie clar, premiile NU înseamnă doar premierea primilor trei. NU. Înseamnă mii de premii împărțite pe faze competiționale!

Ce ziceți voi, cei din tabăra de 20% cu IQ de tras la xerox?! Ajutați la multiplicare?! Vă băgați… sau vă băgați picioarele în ea de treabă?!?

Joseph M. Juran – eroul Japoniei

Marele Joseph M. Juran s-a născut în 24 decembrie 1904 la Brăila și ne-a părăsit în 28 februarie 2008, la New York. Juran  a trăit 104 ani, iar în 1991 a fost uns “nemuritor” de Academia Română.

Joseph M. Juran a plecat din România pe când avea 8 ani și provine dintr-o familei săracă, de muncitori.

Dacă părinții NU ar fi luat decizia de a pleca în America, probabil că Joseph ar fi avut șanse mari să facă parte din mulțimea de 80%.

Dar în America revoluționară, Joseph M. Juran a avut posibilitatea să-și perfecționeze inteligența nativă și să ajungă un EROU pentru Japonia!

Această “picătură” NU se adresează Guvernului Dăncilă și Parlamentului Dragnea & Tăriceanu!
Joseph M. Juran – un guru al calității. Sincer, câți dintre dvs. ați știut de Joseph M. Juran?
O lecție cu Joseph M. Juran – în două episoade

 

12 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv