Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:

CCR, vot unanim: Modificarea Regulamentului Camerei Deputaţilor este parţial neconstituţională

Modificarea Regulamentului Camerei Deputaţilor este parţial neconstituţională, a decis marți CCR, în urma sesizărilor PNL şi USR, argumentând că nici liderii grupurilor parlamentare, nici Comisia permanentă nu pot cenzura decizia liderului altui grup parlamentantar.

sursă foto: Ziua de constanța

“Curtea Constituţională a admis sesizarea de neconstituţionalitate şi a constatat că dispoziţiile articolului unic pct.1 din Hotărârea Camerei Deputaţilor nr.98/2017 privind modificarea şi completarea Regulamentului Camerei Deputaţilor sunt neconstituţionale. De asemenea, cu unanimitate de voturi, Curtea Constituţională a respins, ca neîntemeiată, sesizarea de neconstituţionalitate şi a constatat că dispoziţiile articolului unic pct.2 din Hotărârea Camerei Deputaţilor nr.98/2017 privind modificarea şi completarea Regulamentului Camerei Deputaţilor, precum şi hotărârea, în ansamblul său, sunt constituţionale în raport cu criticile formulate”, se arată într-un comunicat de presă.

În motivarea soluţiei se arată că: “dispoziţiile articolului unic pct.1 al hotărârii, potrivit căruia membrii comisiei permanente pot respinge o singură dată, motivat, propunerea grupului parlamentar căruia i-a revenit funcţia, situaţie în care grupul parlamentar respectiv nominalizează o altă persoană, Curtea a statuat că, odată agreate numărul membrilor biroului Comisiei permanente şi împărţirea funcţiilor potrivit algoritmului politic, revine fiecărui grup parlamentar, reprezentat prin liderul său, îndreptăţirea de a propune pe funcţia dată pe orice membru al său care face parte din comisia respectivă. Nici liderii grupurilor parlamentare şi nici Comisia permanentă nu pot cenzura, în nici un fel, decizia liderului altui grup parlamentar. Având în vedere cele expuse, Curtea a constatat că orice fel de control instituit asupra opţiunii de oportunitate politică venită din partea unui grup parlamentar în privinţa componenţei nominale a comisiei permanente sau a biroului acestuia încalcă opţiunea politică a grupurilor parlamentare legal constituite şi afectează ideea de configuraţie politică a comisiilor parlamentare”

Ca urmare a acestei expuneri, CCR a stabilit că articolul unic pct.1 din Hotărârea Camerei Deputaţilor nr.98/2017 încalcă prevederile Constituţiei.

Cu privire la dispoziţiile articolului unic pct.2 al hotărârii, Curtea a decis că este constituţional. Astfel, titularii dreptului de iniţiativă legislativă au posibilitatea de a depune amendamente, iar toate amendamentele sunt dezbătute şi votate la nivelul Comisiei.

“Pentru a nu se bloca activitatea plenului Camerei Deputaţilor, aceasta, fără a pune în discuţie art.74 alin.(1) din Constituţie, are competenţa de a reglementa o procedură de lucru în vederea raţionalizării procedurilor parlamentare şi bunei administrări a acestora.

“Principiul „opoziţia se exprimă, majoritatea decide” nu înseamnă că se aplică în lipsa unui cadru regulamentar, ci, din contră, acest principiu îşi găseşte forma şi expresia în cadrul regulamentar; absolutizarea uneia sau a alteia dintre cele două componente ale sale dă naştere unui dezechilibru între opoziţie şi majoritate, drept pentru care Camera Parlamentului trebuie să găsească o formă adecvată de punere în aplicare a acestui principiu. Cu privire la criticile punctuale de neconstituţionalitate aduse articolului unic pct.2 al hotărârii, din perspectiva respectării cerinţelor de calitate a actelor normative, Curtea a constatat că previzibilitatea unui act normativ depinde într-o mare măsură de conţinutul normei juridice despre care este vorba, de domeniul pe care îl acoperă, precum şi de numărul şi calitatea destinatarilor săi”.

19 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv