Exim Bank

the GROUP

Borsec

Samsung

Carrefour

Deichmann

Dedeman

Metro

Auchan

 

Cotnari

ComputerLand

Sony

Arctic

Dacia

Rompetrol

Penny

Selgros

JUSTIȚIE: Patru șefi ai Jandarmeriei și un secretar de stat în MAI, suspecți în dosarul violențelor de la Mitingul Diasporei (surse) / POLITICĂ: Zi decisivă pentru viitorul politic al lui Dragnea / Jumătate dintre baronii PSD vor să-l mazilească

 

Breaking News:
 

USR acuză: “Ministerul Apărării sparge aproape un miliard de euro pe transportatoare ineficiente”

Vineri, la sediul Ministerului Apărării, Mihai Fifor ar urma să semneze, în calitate de ministru al Apărării, contractul prin care România achiziționează 227 de transportatoare blindate Piranha 5.

Întreaga afacere ar urma să ne coste în jur de 900 de milioane de euro, deși doar 30 de transportatoare ne vor fi livrate din Elveția, iar celelalte vor fi integrate și asamblate la Uzina Mecanică București.

Cel mai grav este că, conform celor de la Uniunea Salvați România, contractul peste pentru sute de transportatoare ineficiente.

Anunțul a fost făcut de senatorul Nicu Fălcoi, membru în Comisia pentru Apărare, care susține că Fifor, presat de timp, s-a grăbit să semneze contractul și “nu a ținut cont de criterii importante de operabilitate”.

“Noi am spus-o în repetate rânduri în decursul anului trecut: important este nu doar câți bani avem de cheltuit în acest moment pentru achiziții din totalul celor 2% din PIB alocați bugetului Apărării, ci și cum și pentru ce folosim acești bani, astfel încât ei să aducă în România alți bani, pe de o parte, și să fie cheltuiți cu maximum de folos, pe de altă parte. Din informațiile făcute publice de către reprezentanții părții române care au negociat achiziția acestor transportoare rezultă că acestea nu vor fi amfibii (dotat pentru operațiuni la sol, nu și în apă). Asistăm astfel la o eroare din punct de vedere strategic, dat fiind faptul că relieful României are multe cursuri de apă și diferite zone de relief. Transportoarele blindate fără flotabilitate sunt folosite și de alte țări din NATO, dar acestea dețin unități de poduri mobile care asigură suportul acestora, România nu. Considerăm că este important ca MApN să clarifice care au fost argumentele de ordin militar și economic care au condus la luarea deciziei de renunțare la condiția flotabilității pentru circa jumătate din totalul numărului de transportoare blindat, precum și cadrul instituțional și data la care a fost luată decizia. Considerăm că România, chiar și cu 2% din PIB alocat Apărării, nu își va putea permite să dețină mai multe tipuri de transportoare blindate, atât de diferite unul față de celălalt, atât din lipsa forței economice, cât și a capacităților de integrare la nivelul Armatei, faptul de a fi sau nu flotabil fiind decisiv de multe ori în operațiile derulate în terenuri similare cu cel al României. Din punctul nostru de vedere este clar că flota de transportoare blindate a Armatei Române va fi foarte greu de exploatat și de întreținut, iar Ministerul Apărării nu a realizat în prealabil o analiză a costurilor”, este mesajul transmis de liderii USR prin intermediul senatorului Nicu Fălcoi.