Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:

Chinezii au pierdut licitația pentru construirea Podului peste Dunăre la Brăila

Chinezii au pierdut licitația pentru construirea Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, câștigătorul fiind Asocierea Astaldi SpA – IHI Infrastructure Systems CO. Ltd.

Proiectul,  în valoare de 1,99 miliarde de lei, fără TVA, este cea mai amplă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, informează Ministerul Transporturilor.

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri). 
                                                                                    
Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni – din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție.

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.

Asocierea câștigătoare va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului, două viaducte de câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 kilometri și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin), în lungime de 4,328 kilometri.

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1,974 kilometri, o deschidere centrală de 1,120 kilometri și două deschideri laterale de 489,65 și 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Kilometri și va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete, până la km 7+940. 

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 kilometri, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila – Jijila) și se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 — 2020, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”.

La sfârșitul lunii august, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că două asociații au depus oferte în SEAP pentru proiectarea și execuția Podului.

Este vorba despre Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) și Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) – Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China) – CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

18 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv