Exim Bank

the GROUP

Borsec

Samsung

Carrefour

Deichmann

Dedeman

Metro

Auchan

 

Cotnari

ComputerLand

Sony

Arctic

Dacia

Rompetrol

Penny

Selgros

EDUCAȚIE: Rezultatele de la Evaluarea Națională, înainte de contestații /  POLITICĂ: Parlamentul nu intră în vacanță / Va fi sesiune extraordinară între 1 – 5 iulie / 

Breaking News:
 

Constructori pentru încă 54,9 km din Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Chiribiș – Biharia)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat, în 12 iunie, câștigătorii licitațiilor pentru constructorii a încă 54,9 km din Autostrada Transilvania (Autostrada Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea).

Astfel, Asocierea Construcții (România) – Hidroelektra Mehanizacija D.D. (Croația) va proiecta și realiza Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș, înlungime de 26,35 km.

Valoarea ofertei a fost de aproximativ 362 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro.

Pe traseul acestei Subsecțiuni 3C1 va fi amenajat un nod rutier la km 24+525 și vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte. Traseul începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95), la km 4,2. La km 6,7 se va traversa lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care autostrada va intra în zona câmpului petrolier, unde va intersecta, la km 9, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglas).

În continuare, traseul autostrăzii se va îndrepta spre vest, de-a lungul DN 19B (Suplacu de Barcău – Marghita), la sud de localitățile Dolea și Margine. La km 22,5, la sud de Abrum, traseul va traversa calea ferată Tauteu-Marghita, iar la km 24,3, la sud de Chiribiș, va intersecta DJ 191A (ChiribisșTauteu), unde a fost prevăzut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. În continuare, traseul se va desfășura într-o zonă de câmpie, în zona Chiraleu și Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.

Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni iar cea de execuție a lucrărilor este de 18 luni.

Pentru Subsecțiunea 3C2: Chiribiș – Biharia, în lungime de 28,55 km, Comisia de evaluare a desemnat câștigătoare Asocierea TRAMECO – VAHOSTAV -SK, a.s. – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings.

În cadrul contractului de 326,5 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, Asocierea are la dispoziție 6 luni pentru activitatea de proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

De-a lungul traseului Subsecțiunii 3C2 vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje și viaducte. Traseul va începe în zona localității Sînlazăr (intersecția cu DN19E), respectiv km 30,5 pe traseul acestei porțiuni de autostradă. În continuare, traseul se va desfășura într-o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN 19E (Chiribiș – Sălard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul va trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se va înscrie în lungul DN 19E, între localitățile Sarsig și Hăucești și va intersecta DJ 767 (Tiglead – DN19E), la km 40. La km 41, traseul va trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa l00 m, intersectandu-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC42. De aici, autostrada va trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48,5 se va intersecta cu un drum local (la sud de Sălard) și va continua spre granița cu Ungaria, intersectând DN 19E, la km 55, drum național va fi deviat, pe o lungime de 1,8 km, de la traseul existent.

Ambele Asocieri au ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.

Procedura de semnare a contractelor va putea fi declanșată după 10 zile, dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestații. În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva rezultatului procedurilor, CNAIR va trebui să aștepte soluționarea acestora și doar după aceea va putea iniția procedurile de semnare a contractelor.

6 Shares