Exim Bank

the GROUP

Borsec

Samsung

Carrefour

Deichmann

Dedeman

Metro

Auchan

 

Cotnari

ComputerLand

Sony

Arctic

Dacia

Rompetrol

Penny

Selgros

POLITICĂ: Remanierea lui Birchall și înlocuirea ei cu Gîrbovan așteaptă ok-ul lui Iohannis / Celelalte propuneri: Fifor – ministru la Interne, Șerban Valeca la Educației și Iulian Iancu – vicepremier pentru Economie / POLITICĂ: Sesiune parlamentară extraordinară de formă, cu doar o săptămână înaintea de sfârșitul vacanței / ANM: Canicula se prelungește / 

Breaking News:
 
Primarul PSD al Capitalei bagă mâna în buzunarele veneticilor

Firea taxează mașinile neînmatriculate în București și Ilfov: 10 lei/zi sau 1.900 lei/an

De asemenea, toate vehiculele poluante (non-euro, euro 1 și euro 2) vor fi interzise în centrul Capitalei, indiferent că le aparțin sau nu bucureștenilor.

Primarul general Gabriela Firea a anunțat, miercuri, introducerea unei viniete electronice de 10 lei pe zi sau 1.900 lei pe an pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care doresc să circule în Capitală.

 
În plus, mașinile non euro, euro 1, 2 și 3 înmatriculate în București și Ilfov nu vor mai avea acces în centru decât contra unei taxe, începând cu 1 ianuarie 2020.
 
Firea și specialiștii Primăriei capitalei au denumit perimetrul  centrulul orașului drept „Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA)”.
 
Perimetrul acestei zone este delimitat de: P-ta Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ștefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – /bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Șincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărășești – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertății – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzești – P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia.
 
Sunt scutite de aceste prevederi numai autovehiculele care aparțin serviciilor publice comunitare, pentru situații de urgență, ambulanța, SMURD, pompieri.
 
Vinieta Oxigen-B (București) 
 
„Concret, vom introduce vinieta electronică pentru circulația rutieră pe drumurile publice din București. Prima categorie: pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state care tranzitează capitală, se va achiziționa vinieta electronică Oxigen-B (București) de acces pentru o zi care va costă 10 lei, iar pentru un an 1.900 lei. Dacă autoturismele înmatriculate în alte orașe sau țări sunt și cu grad ridicat de poluare, adică Non euro, Euro 1, Euro 2 vor fi complet interzise în Centrul Capitalei (pe care îl voi defini)”, a declarat Gabriela Firea.
 

Potrivit proiectului de hotărâre, „autovehiculele cu masa totala autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului București și a judeţului Ilfov, cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 vor putea circula în Municipiul Bucureşti, mai puțin în perimetrul ZACA, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 – 22:00, numai în urma achiziționării vinietei electronice Oxigen-B”.

Vinieta Oxigen-C (Centru) 
 
„Excepția fac doar mașinile din județul Ilfov unde în cea mai mare parte locuiesc tot bucureșteni și reprezintă zona metropolitan a capitalei. Pentru autovehicule din țară, precum și înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu normă de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urmă achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (adică Centru) adică 75 de lei/luna și 900 lei pe an. A două măsură se referă la autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, cu grad mare de poluare: Non Euro, Euro 1, Euro 2, care, că și cele înmatriculate în alte orașe sau state, vor fi interzise în Zona Centrală a capitalei care, de altfel, suferă cel mai mult din cauza poluării intense”, a adăugat edilul.
 
Autovehiculele cu norma de poluare Euro 4, 5 și 6, hibride sau electrice au acces pe toate străzile și bulevardele din București.
 
194 de camere video
 
Toate mașinile vor fi monitorizate prin intermediul a 58 de camere video din zona centrală și 146 de camere în restul orașului. 
 
Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din PMP, a explicat cum se vor face verificările: “Pentru monitorizarea circulației va fi utilizat sistemul ANPR (Automatic Number Plate Recognition) – un sistem inteligent, special creat pentru identificarea vehiculelor prin recunoașterea numerelor de înmatriculare. Este nevoie de instalarea a 194 de camere video, imaginile urmând a fi transmise Poliției Locale, iar amenzile se vor trimite acasă, pe modelul utilizat în restul țării.”
 
Amenzi
Amenzile ce vor fi aplicate sunt de la 1.500 la 2.000 lei. “Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor din prezenta hotărâre se fac de către Poliție, Poliţia Locală şi împuterniciţi ai Primarului General, conform competențelor”, se arată în proiect.
 
1,6 milioane de mașini înmatriculate în Capitală
 
Potrivit datelor furnizate de Gabriela Firea, în București și Ilfov sunt înmatriculate 1,6 milioane de mașini, dintre care:  
  • 261 autoturisme non euro
  • 7.000 de mașini Euro 1
  • 113.000 – Euro 2
  • 213.000 de mașini Euro 3
  • 440.000 Euro 4
  • 253.000 de mașini Euro 5
  • 331.000 de mașini Euro 6.

500.000 de autovehicule străine tranzitează zilnic orașul

Edilul a precizat însă că Bucureștiul este tranzitat zilnic de încă o jumătate de milion de autovehicule, venite din țară, dar și din străinătate.

“Capitala României se află într-o situație dificilă din punct de vedere al poluarii, cu valori de 9 ori mai mari decât limitele admise. Din cauză că in ultimii 30 de ani nu s-a luat nicio măsură viabila pentru limitarea poluării, Bucurestiul a ajuns pe un nedorit loc 6 în topul celor mai poluate orașe din Europa, iar România se află, din anul 2011, în procedura de infringement. Dacă vrem ca viitorul orașului și al locuitorilor săi să nu fie afectat permanent de această amenințare la sănătatea tuturor, trebuie să acționăm! Bucureștiul are nevoie acum de o măsură care poate părea drastică, însă viitorul apropiat va arăta că este singura decizie pe care o putem lua. Traficul rutier intens este printre principalele motive care determină valori-record de poluare: în ultimii zece ani, numărul maşinilor care circulă prin Bucuresti s-a dublat”, și-a argumentat Firea decizia de taxare a mașinilor străine de București.

Proiectul de Hotărâre CGMB a fost lansat în dezbatere publică pentru 45 de zile, iar la finalul lunii septembrie va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București.

Download (PDF, 1.18MB)

135 Shares