Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:

La 7 luni de la ok-ul CE, Master Planul de Transport va fi trimis Parlamentului pentru legiferare

Master Planul General de Transport (vezi documentul la finalul articolului) va fi trimis, în sfârşit, Parlamentului spre aprobare, la 7 luni după ce a primit în ok-ul Comisiei Europene (CE). Anunţul a fost făcut marţi, de ministrul Dan Costescu, la Senat. 

harta-master-plan-26.01.2015_final-rutier-550x388

Astfel, documentul de care depinde finanţarea europeană pentru investiţiile din infrastructură în exercițiul financiar 2014-2020 a trecut în ultimii 3 ani prin mâna a 6 miniştri ai Transporturilor – Relu Fenechiu, Ramona Mănescu, Dan Şova, Ioan Rus, Iulian Matache şi Dan Costescu – până să capete forma finală.

Au trecut deja 2 ani fără ca România să ia vreun ban din fondurile aflate la dispoziţie din bugetul european actual, iar aceasta s-a întâmplat din cauza întârzierii nepermis de lungi a finalizării Master Planului.

După un an şi jumătate de “lucru”, Guvernul Ponta a aprobat abia în 25 februarie 2015 Memorandumul privind forma finală a Master Planului General de Transport, însă documentul a primit corecţii din partea CE, care ar fi trebuit introduse în document până în 9 aprilie. Nu se ştie exact ce s-a întâmplat însă avizul a fost fost primit 5 luni mai târziu.

Nici din iulie 2015 nu se ştie ce s-a întâmplat cu Master Planul de nu a intrat în Parlament pentru aprobare prin lege. Guvernul Ponta nu s-a interesat de acest aspect, dar nici Guvernul Cioloş, timp de 3 luni.

Legea de dezvoltare a infrastructurii până în 2020

Astăzi, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunţat la comisia de resort din Senat că luna viitoare va trimite Legislativului Master Planul.

“Cu sprijinul Parlamentului, sperăm ca până la sfârşitul acestei sesiuni parlamentare să avem Master Planul aprobat, deci să setăm acest moment zero în care infrastructura are o lege a ei de dezvoltare, cu toate avantajele care decurg din lege”, a spus şi Dan Costescu.

Aşadar, s-ar putea ca aprobarea să mai dureze până în vară. PSD nu poate refuza legiferarea în Parlament deoarece Master Planul este conceput de miniştrii săi, însă este de neînţeles de ce durează atât de mult trecerea prin comisiile parlamntare, ţinând cont de faptul că tot ele au aprobat draftul.

Iar acum graba ar fi pe deplin justificată, atât timp cât fiecare zi de întârziere înseamnă scurgerea timpului din perioada de absorbţie a fondurilor europene (2014 – 2020), din care 2 ani au fost deja irosiţi.

Iată forma finală a Master Planului:

GDE Error: Requested URL is invalid

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv