Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

Lucrările la lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva, suspendate

Lucrările la peste jumătate din lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva (11,5 km din totalul de 22,1 km) au fost suspendate dintr-un motiv incredibil: nu au autorizaţie de construire.

autostrada, lucrari, lotul 2 al A1 Timisoara-Lugoj, Perspectiva spre km 75,0s-Marius Popovici
Autor: Marius Popovici

CNADNR habar n-a avut de acest lucru; inspectorii în construcţii au depistat neregula la un control de rutină. Dacă s-ar fi terminat şantierul, la verificarea experţilor Comisiei Europene (CE) am fi pierdut fondurile europene.

“Urmare efectuării unui control al Inspectoratului de Stat în Construcţii pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva, au fost suspendate temporar lucrările de excuţie aferente secţiunilor C şi D, respectiv: de la km 88+016  la km 99+500. Această decizie a fost luată din cauza lipsei Autorizaţiei de Construire pentru secţiunile respective”, anunţă CNADNR, într-un comunicat remis redacţiei.

Şmecheria fazării proiectelor europene

CNADNR ne-a trimis la redacţie o serie de precizări, inclusiv declaraţia lui Narcis Neaga în care ne arată cum a reuşit el să salveze fondurile europene, printr-un artificiu “înghiţit” de Comisia Europeană (CE): fazarea lucrărilor la proiectele pe care le tărăgănează CNADNR.

Mai pe româneşte, a transferat în exerciţiul financiar european 2014 – 2020 proiectele finanţate în bugetul european pe 2007 – 2013, prelungite deja, cu indulgenţă, de CE,  până la sfârşitul anului 2015.

matache, muncitori, lucrari, buldozer, asfaltari
Ministrul Matache, la inspecţie pe un şantier “brici”. Sursă foto: MT

Aşadar, doi ani de prelungiri (2014 şi 2015) nu ne-au fost de ajuns, ne trebuie încă 6 pentru proiecte de infrastructură de acum 5 ani.

Iată comunicatul integral al CNADNR:

“Precizăm că Acordul de mediu aferent tronsonului de autostradă Lugoj -Deva: RO ANPM-07/09.09.2010 a fost revizuit în data de 24.12.2013, fiind emis pentru întreg tronsonul de autostradă.

Lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva a fost împărţit în 4 secţiuni, respectiv:

  • Secţiunea A km 77+361 – km 83+014;
  • Secţiunea B km 83+014 – km 88+016;
  • Secţiunea C km 88+016 – km 94+350;
  • Secţiunea D km 94+350- km 99+500.

Pentru secţiunile A şi B a fost emisă Autorizaţia de Construire în data de 15.10.2014.

Referitor la secţiunile C şi D, menţionăm că Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu întârziere în cadrul CTE-CNADNR din cauza identificării unor probleme, respectiv:

  • cimitirul neautorizat de la km 90+275 – km 90+315, halda de cenuşă şi zgură de la Mintia, km 93+300 – km 94+300;
  • stabilitatea versantului de la km 96+620 – km 97+750, amenajarea Nodului Rutier de la Şoimuş – km 99+500, existenţa Peşterii Tunel cu lilieci în aproprierea localităţii Şoimuş, în culoarul expropriat în zona km 97+200.

Odată cu identificarea acestor probleme, CNADNR a solicitat Antreprenorului (Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.) transmiterea tuturor modificărilor aduse proiectului faţă de Acordul de mediu emis în data de 24.12.2013, întrucât este necesară revizuirea acestuia.

“Specificăm că un impediment deosebit în realizarea unui proiect de maximă importanţă este tocmai această reluare a întregului mecanism de obţinere a Acordului de Mediu şi implicit a Autorizaţiei de Construcţie, când de fiecrare dată la proiect sunt aduse modificări generate de astfel de probleme apărute în teren. În acest sens, CNADNR SA împreună cu Ministerul Transporturilor, analizând atât cazul de faţă, cât şi alte situaţii similare existente, a propus şi lucrează la realizarea unui Memorandum prin care să integreze toate instituţiile cu atribuţii în emiterea avizelor şi acordurilor pentru realizarea proiectelor din fonduri europene nerambursabile. Pe lângă modificarea Legii achiziţiilor publice, vom susţine de asemenea şi scurtarea timpilor şi corelarea activităţilor tuturor celor implicaţi, astfel încât anumite activităţi să se desfăşoare cât mai repede şi cât mai coerent. În perioada de derulare a programului POS-T  2007 – 2013 am întâmpinat multe situaţii similare pe care le-am soluţionat în timp, astfel tocmai din acest motiv în programul POIM dorim să avem o abordare mult mai strictă, mai fermă şi cu o eficentă ridicată. De aceea, în vederea evitării riscului de depăşire a perioadei de eligibilitate aferentă proiectului autostrăzii Lugoj-Deva lot 2, lot 3 şi lot  4 (sector Dumbrava -Deva) finanţat din POS- T în perioada de programare 2007-2013, am demarat procedura de fazare a proiectului, astfel:

  • FAZA 1 – lucrări executate, considerate funţionale pentru scopul lor, având ca termen limita de efectuare a plăţilor data de 31 decembrie 2015, cu  rambursarea cheltuielilor eligibile aferente din POS-T 2007-2013;
  • FAZA 2 – restul lucrărilor rămase de executat până la sfârşitul
    proiectului, cu rambursarea cheltuielilor eligibile din POIM  2014-2020″, a declarat Narcis Neaga, director general al CNADNR SA”.
4 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv