Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu îi transmite din Qatar lui Cîrstoiu: „Să răspundă la toate acuzațiile. Eu nu i-am cerut lămuriri, dânsul trebuie să se explice bucureștenilor” /JUSTIȚIE: Fost director alTermocentralei Rovinari, trimis în judecată pentru luare de mită / ANM: Vreme ploioasă, temperaturile scad brusc cu până la 15 grade / 

Breaking News:

(Micro)Somnul la volan – un pericol real!

Campania națională “(Micro)Somnul la volan – un pericol real!” continuă de mâine şi în București începând cu ora 13.00. Lansată de Asociația de Psihologie și Siguranță Rutieră – PsihoTrafiQ, acţiunea urmăreşte informarea și conștientizarea şoferilor cu privire la riscul accidentelor rutiere poduse pe fondul oboselii accentuate.

Proiectul este organizat în parteneriat cu Colegiul Psihologilor din România, Uniunea Națională a Camerelor Bilaterale de Comerț din România, Societatea România de Psihologie Experimentală Aplicată și Swat Force International.

Campania națională, deja derulată cu succes în această vară în județul Bistrița-Năsăud (2014) și în stațiunile Mamaia și Constanța, se derulează în contextul raportului Comisiei Europene dat publicității în 2014, ce relevă că România ocupă locul secund în Uniunea Europeană la numărul de morți proveniţi din accidente rutiere – cu o rată de 91 de persoane decedate la un milion de locuitori.

În Bucureşti vor fi distribuite participanților la trafic peste 10.000 de materiale informative, în zona Camerei de Comerț și Industrie a României.

Preview-Flyer_SOMNUL la volan-001
Flyer faţă

Coordonatorii proiectului – prof. univ. dr. Mihaela Rus, președintele PsihoTrafiQ, și psihologul principal Ionel Simionca – afirmă că fenomenul microsomnului la volan s-a acutizat în România în ultimii ani și a devenit una dintre cele mai frecvente cauze identificate de specialiști pentru producerea accidentelor rutiere.

De evitat şofatul o oră de la 15.00 şi de la 2.00

Potrivit mai multor cercetări realizate de echipa coordonată de cei doi oameni de știință, trebuie să evităm să conducem între orele 2.00 și 2.59, când bioritmul și vizibilitatea sunt reduse și între 15.00 și 15.59, când oboseala acumulată în timpul zilei are mare influență asupra capacității de conducere.

Totodată, specialiștii au constatat că există mai multe faze ale oboselii la volan, de la oboseala ușoară la ațipire și apoi adormire. De cele mai multe ori, oboseala la volan este asemănată cu o altă cauză foarte gravă de producere a accidentelor rutiere: neatenția.

Microsomul, 2-3 secunde

“Trebuie să fim foarte atenți la semnele oboselii și somnolenței la volan, deoarece ne punem viața în pericol. Ne dăm seama că intrăm într-o fază incipientă de somnolență atunci când avem dificultăți în a tine ochii deschiși și capul sus, lăcrimăm, clipim des și căscăm repetat sau avem un timp de reacție întârziat. De regulă, somnolența generează microsomn de 2-3 secunde, care pot fi vitale”, declară prof. univ. dr. Mihaela Rus, președintele Asociația de Psihologie și Siguranță Rutieră – PsihoTrafiQ și coordonatorul campaniei.

“Le recomandăm șoferilor să se odihnească suficient înainte de a pleca la un drum lung, să nu conducă mai mult de 8 ore pe zi și atunci când sesizează semnele oboselii și somnolenței, să oprească mașina în afara părții carosabile și să facă pause regulate de câte 15 minute, o data la 2 ore”, adaugă ea.

Preview-Flyer_SOMNULla volan -page-002
Flyer verso

Proiectul este elaborat și derulat de o reputată echipă de psihologi, după efectuarea a mai multor studii, și face parte dintr-o campanie mai amplă de conștientizare și prevenție, organizată de Asociația de Psihologie și Siguranță Rutieră – PsihoTrafiQ în parteneriat cu mediul de afaceri și autoritățile competente din România.

În cadrul proiectului s-a mai derulat campania națională “Alcoolul la volan este un accident!”, menită să informeze opinia publică asupra accidentelor rutiere care au drept cauză conducerea autovehiculelor sub influența băuturilor alcoolice. 

Sursă date statistice: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/statistics/index_en.htm

16 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv