Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

OUG privind activitatea Uber, adoptată

Guvernul a adoptat, în 25 iulie, Ordonanța de Urgență (OUG) privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto.

“Adoptăm proiectul de act normativ privind reglementarea serviciilor alternative de transport de persoane prin intermediul aplicațiilor digitale, un proiect pe care l-am discutat săptămâna trecută în primă lectură”, a declarat premierul Viorica Dăncilă la începutul ședinței de guvern.

Culmea este că OUG a fost adoptată exact în ziua în care Comisia de transporturi de la Camera Deputaților a dat raport pozitiv pe proiectul de lege privind transportul alternativ, urmând ca actul normativ să fie aprobat în plen, miercuri.

Precizările lui Răzvan Cuc

La finalul ședinței Executivului, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a făcut următoarele precizări: „S-au obținut toate avizele în timp record pentru un proiect de asemenea anvergură”, iar în ziua ședinței de Guvern chiar și avizul CES, i”ar acest lucru ne-a permis să-l ridicăm pe ordinea de zi”.

Răzvan Cuc a explicat că „Ordonanța de Urgență are în vedere definirea activităților de transport alternativ, a modului de efectuare a acestuia și a tuturor actorilor implicați, modalitatea de reglementare a platformelor digitale și a tuturor operatorilor de transport alternativ, modalitatea de fiscalizare a veniturilor obținute în urma acestor activități, atât de conducătorii auto cât și de operatori, cât și stabilirea obligațiilor ce trebuie stabilite de platforme sau de conducătorii auto”.

„Platformele de ridesharing nu erau reglementate de 5 ani, proiectul de ordonanță a reușit să îl reglementeze în două luni”, a mai declarat ministrul, adăugând că a respectat „îndeaproape procedura de transparență”.

Despre faptul că PNL și USR au contestat în permanență urgența acestui proiect legislativ, Răzvan Cuc le-a replicat acestora că „se subînțelegea de la sine că acest proiect era de urgență. Era nevoie să reglementăm din toate punctele de vedere aceste platforme. (…) Ei au avut proiectul în Parlament 6 luni de zile și nu au fost în stare să facă nimic”.

Despre faptul că taximetriștii au reclamat în timpul protestelor că ei au un tarif fix, iar cei de la Uber, Clever și Bolt au tarife „dinamice”, ministrul a precizat: „Este vorba de un preț alternativ. Piața va stabili prețul. Dacă nu sunt de acord cu prețul firmelor de ridesharing, clienții au posibilitatea de a alege să călătorească sau nu cu acestea, iar acest lucru va influența într-un fel sau altfel prețul. Acum, concurența este liberă. Românii vor decide cu cine vor să meargă în București și nu numai. (…) Nu mai există niciun fel de discriminări”.

Ulterior, Răzvan Cuca postat un mesaj pe Facebook:

„Astăzi, după parcurgerea etapelor legale, în ședința de Guvern a fost adoptată Ordonanța de Urgență privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto sau „Ordonanța UBER” așa cum mai este cunoscut acest act normativ.

Bineînțeles că ne-am fi dorit să promovăm mai repede acest act normativ, dar respectarea etapelor destinate consultării și a celorlalte proceduri legate de promovarea unei ordonanțe de urgență, a determinat acestă ușoară întârziere. După ce toți cei interesați au avut posibilitatea de a-și exprima punctul de vedere în cadrul consultărilor desfășurate la Ministerul Transporturilor, putem spune că astăzi am finalizat o etapă în reglementare acestui nou domeniu în transporturi.

Nu a fost ușor și sunt sigur că, prin legislația secundară ce va fi elaborată, vor fi clarificate toate aspectele ce țin de această reglementare.

Ce este important este faptul că, încă o dată, am demonstrat că promisiunile noastre, ale Guvernului PSD, devin realitate.

Deschiderea și transparența de care am dat dovadă în elaborarea și promovarea acestui act normativ ne-au permis să ascultăm toate opiniile societății civile atât cele care erau pro, cât și cele care erau contra reglementării acestui domeniu.

Cred că ceea ce a rezultat în urma acestui proces este un act normativ care respectă cerințele existente ale pieței, dar și asigură pentru cetățeni (în calitatea lor de consumatori finali) respectarea standardelor de confort, siguranță și calitate”.

 

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv