Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu îi transmite din Qatar lui Cîrstoiu: „Să răspundă la toate acuzațiile. Eu nu i-am cerut lămuriri, dânsul trebuie să se explice bucureștenilor” /JUSTIȚIE: Fost director alTermocentralei Rovinari, trimis în judecată pentru luare de mită / ANM: Vreme ploioasă, temperaturile scad brusc cu până la 15 grade / 

Breaking News:

Primăria Turda a primit primul lot de 7 autobuze electrice SOR

Primăria orașului Turda a recepționat, luni, primele 7 autobuze electrice SOR din totalul de 20 contractate, restul urmând să fie livrate de Anadolu Automobil Rom până la sfârșitul anului.

Vehiculele sunt parte a contractului de achiziții mijloace de transport ecologice din Planul de Mobilitate Urbană. Conform caietului de sarcini, furnizorul va instala și două stații de încărcare rapidă. Contractul a fost câștigat de către compania cehă de autobuze electrice SOR Libchavy s.r.o., al cărei importator în România este Anadolu Automobil Rom.

Alături de cele 7 autobuze, au fost recepționată și stația de încărcare rapidă, de pe strada Hațegului din localitate. Totodată, s-a făcut recepția sistemelor de e-ticketing instalate la bordul vehiculelor. 

La eveniment au participat Cristian Matei, edilul orașului Turda, ambasadorul Republicii Cehe la București, Vladimír Války, precum și Magda Peșu, directorul general al Anadolu Automobil Rom și Chudy Jindrich, director de export al companiei SOR.  

Cele două tipuri de autobuze electrice SOR care vor circula în Turda sunt SOR EBN 9,5 și SOR EBN 11. Autobuzele EBN 9,5 au o lungime de 9,8 metri și pot transporta până la 26 de pasageri pe scaune. SOR EBN 11 are o lungime de 11,1 metri și poate oferi până la 33 de locuri pe scaune pentru pasageri. Ambele vehicule sunt cu podea complet coborâtă și au o înălțime de acces în vehicul de 32 de centimetri, conforme cu cele mai drastice norme din transportul public de persoane. 

O caracteristică interesantă a autobuzelor este aceea că modulul de acumulatori și motorul electric sunt instalate într-un compartiment special, separat de cel al pasagerilor. Astfel, echilibrul termic al acestora se realizează în condiții optime, independente de condițiile oferite călătorilor. Motorul este de tip asincron, răcit cu lichid, și are o putere de 120 kW și un cuplu de 968 Nm disponibil pe toată plaja de turații. Ambele autobuze au viteze maxime limitate electronic la 80 km/h.

Acumulatorii de 172 kWh pot asigura o autonomie urbană de 250 km. Pe parcursul zile, în afara orelor de vârf, autobuzele pot fi reîncărcate cu ajutorul celor două stații de încărcare rapidă furnizate de SOR.

Una dintre stații a fost deja instalată iar pentru cea de-a doua a fost deja instalat branșamentul urmând ca, în curând, să fie instalată și aceasta. Stațiile de încărcare sunt furnizate tot de către producătorul autobuzelor, oferind astfel o compatibilitate maximă între stația de încărcare și vehicul.

Calendarul livrărilor prevede ca toate cele 20 de autobuze să fie livrate până la sfârșitul acestui an. 

20 de autobuze electrice! Turda a câștigat competiția pentru cel mai bun Plan de Mobilitate din Europa

 

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv