Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:

Protestul transportatorilor, amânat pentru săptămâna viitoare

După două zile de proteste desfășurate la Ministerul Transporturilor săptămâna trecută, patronatele din transportul rutier au decis să-l anuleze pe cel de-al treilea, programat pentru joi în fața Guvernului, până după dezbaterea publică a Ordinului 980/2011.

Dezbaterea este programată marţi, 9 octombrie, la Ministerul Transporturilor. În funcţie de rezultatele acesteia, transportatorii vor decide dacă vor depune cereri pentru a protesta în faţa sediului Guvernului, urmând ca, simultan, să fie sistate toate cursele regulate din ţară.

„Ministerul Transporturilor vrea să schimbe regulile jocului în timpul jocului. Nu a făcut niciun efort pentru a elimina pirateria din acest domeniu, dar face toate demersurile pentru a elimina transportatorii care funcţionează legal, în condiţiile actuale ale pieţei, deşi toţi au câştigat licitaţiile respectând condiţiile impuse de lege. Nu înseamnă decât a aduce pe altcineva în locul celor care au investit deja în parcurile auto actuale”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

El a adăugat că Proietul de Ordin de ministru pentru schimbarea regulilor de atribuire a licenţelor de transport rutier de persoane va intra marţi în dezbatere publică, însă „cei care nu sunt implicaţi în sectorul transporturilor rutiere nu cunosc problemele din acest domeniu şi pot fi uşor păcăliţi de lobbyiştii care încearcă să scape de firmele care activează acum pe această piaţă”.

„Modificarea legislativă s-ar putea face doar dacă se va aprecia că este imperativ necesar acest lucru, în raport cu condiţiile economice reale, cu interesele imediate ale beneficiarilor serviciilor de transport, ale transportatorilor şi ale statului român. Modul de lucru actual al ministerului apare ca pripit si nejustificat”, consideră Ştefănescu.

Potrivit COTAR, în legislaţia actuală (art. 6 alin. 2 din Ordonaţa 27/2011), Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are „o serie de atribuţii de care ţine cont doar în funcţie de propriile interpretări şi chiar în funcţie de unele interse ce nu se dovedesc a fi generale”.

„Domnul Ministru Şova argumentează prin faptul că ar fi presat, pe de o parte, de Consiliul Concurenţei, iar, pe de altă parte, de Consiliul Europei, să adopte aceste modificări legislative, însă acestea apar doar ca justificări de suprafaţă, fără a avea profunzime. Este, într-adevar, în atributul Ministerului să asigure condiţiile unui mediu concurenţial normal în activitatea de transport rutier, iar acest lucru era necesar a se fi realizat şi până acum, potrivit dispoziţiilor OG 27/2011 «…în corelaţie cu celelalte moduri de transport, şi între operatorii de transport rutier», însă această necesitate a existat şi există în legislaţia care reglemetează activitatea de transport, iar piaţa de transport este aşezată în prezent şi apare ca stabilă, tocmai ţinându-se cont de această legislaţie şi respectând-o”, transmit transportatorii, într-un comunicat al COTAR..

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv