Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

România, în zona “roşie” la accidente mortale cauzate de consumul de alcool

Vineri debutează campania “Alcoolul la volan este un … accident!”, menită să-i informeze şi să-i conştientizeze pe şoferi asupra riscurilor la care se expun, atât ei, cât şi ceilalţi participanţi la trafic, atunci când se urcă la volan în stare de ebrietate.

În România, 5% dintre accidentele rutiere mortale sunt produse ca urmare a consumului de alcool, în contextul în care rapoartele Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii înregistrează o rată de 8,7 decese într-un an la 100.000 de locuitori.

În acest context este lansată campania “Alcoolul la volan este un … accident!”, organizată de Universitatea Tibiscus din Timişoara, Facultatea de Psihologie, în parteneriat cu Asociaţia de Psihologie şi Siguranţă Rutieră – PsihoTrafiQ, Centrul de Cercetare Calitativă în Consiliere şi Psihoterapie, Asociaţia de Cercetare, Consiliere şi Psihoterapie Integrativă şi Liga Studenţilor ai universtăţii timişorene.

Evenimentul demarează la ora 10.00, la Timişoara. Proiectul de responsabilizare socială face parte din Simpozionul Internaţional de Cercetări şi Aplicaţii în Psihologie, ediţia a XXIV-a, cu tema “Valențele cognitive ale transdisciplinaritatii. Aplicații in psihologie si psihoterapie”.

În cadrul campaniei, vor fi împărţite peste 5.000 de pliante, brelocuri şi odorizante, care conţin informaţii despre efectele alcoolului asupra comportamentului la volan, modalităţile de prevenire şi sancţiunile prevăzute de Codul Rutier.

Dimptomele în funcţie de gradul alcoolemiei

Potrivit specialiştilor de la Asociaţia PsihoTrafiQ, reacţiile la volan ale şoferilor încetinesc simţitor direct proporţional cu creşterea alcoolemiei. Astfel, la o alcoolemie de 0,3 la mie, şoferului i se înceţoşează imaginea şi nu mai estimează corect distanţele, la o alcoolimie de 0,5 la mie, i se micşorează viteza de reacţie şi nu mai estimează corect viteza cu care conduce.

La o alcoolemie de sub 0,8 la mie, imaginea scade din claritate cu 10-20%, iar sub 1,1 la mie, acuitatea vizuală se reduce cu 20-30 de procente, timpii de reacţie cresc semnificativ, are tulburări de echilibru, nu poate vorbi coerent şi capacitatea de a conducere este serios afectată.

Campanii nominalizate de Comisia Europeană

Asociaţia “PsihoTrafiQ” a derulat, în ultimii ani, campanii de responsabilizare a participanţilor la trafic, în vederea reducerii acestor comportamente disfuncţionale, care tind să contamineze comportamental din ce în ce mai mulţi şoferi românie.

Printre acestea, amintim campaniile naţionale “(Micro)Somnul la volan – un pericol real!” şi “Alcoolul la volan este un accident”, desfăşurate în Constanţa, Bistriţa, Bucureşti şi judeţul Prahova, campanii de responsabilizare socială care sunt prezente pe website-ul Comisiei Europene (Carta Europeană a Siguranței Rutiere), fiind nominalizate la Excellence in Road Safety Awards 2016.

Totodată, Asociaţia organizează cursuri de formare, adresate psihologilor, menite să formeze din ce în ce mai mulţi experţi în psihologia transportului, care să promoveze educaţia rutieră şi atitudinile responsabile în trafic. Detalii, pe www.psihotrafiq.ro.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv