Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Cătălin Cîrstoiu și-a anulat toate ieșirile publice, după ce a fost reclamat la DNA și ANI de Emanuel Ungureanu / JUSTIȚIE: Iohannis a avizat începerea urmăririi penale a lui Petre Roman și Voican Voiculescu în dosarul Mineriadei / ANM: Vreme extrem de caldă până miercuri, apoi temperaturile scad brusc cu până la 15 grade / 

Breaking News:

Tudose a trimis Corpul de control la CNAIR, după ce a ratat recepția Autostrăzii Sebeș-Turda

Premierul Mihai Tudose a trimis Corpul de control la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) după ce reprezentanții acestei bănoase companii au ratat finalizarea Lotulului 3 al Autostrăzii Sebeș-Turda, care trebuie să fie gata încă din decembrie.

Decizia premierului vine in contextul in care se ia in discutie prelungirea mandatului directorului interimar, Stefan Ionita, care urmeaza sa expire in doua zile. Ioniță a fost numit director interimar pe 13 ianuarie 2017.

Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda are 12,5 kilometri şi se întinde de la Aiud la Decea.

Inspectorii CNAIR au descoperit că porținuea așa-zis finalizată are probleme legate de aderenţă, planeitate şi grosime a asfaltului.

”S-a amânat recepţia, au la dispoziţie 90 de zile, dar în această perioadă se va ţine cont şi de starea vremii. Ca atare, în cazul în care vremea nu permite, se dă o extensie de timp, care să acopere perioada în care, să zicem, lucrările ar fi afectate de condiţiile meteo, iar după trecerea acestei perioade se va face o nouă inspecţie în vederea recepţiei. Se ţine cont de vreme, dacă în timpul acesta de 90 de zile, să zicem că două săptămâni starea vremii este rea şi nu se poate interveni, nu se poate intra în amplasament, şi se dă o extensie de timp”, a spus Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, potrivit Mediafax.

Constructorul nu şi-a respectat propriul proiect şi are de remediat o serie de deficienţe, a spus purtătorul de cuvânt al CNAIR, întrebat de ce nu s-a făcut recepţia.

”(Sunt – n.r.) probleme legate de rugozitate, de aderenţă, excesul de bitum, probleme legate de planeitate, adică existenţa unor denivelări pe care le-am văzut toţi acolo. Probleme legate de soluţia aplicată pe pod, pe care nu au respectat-o. Practic, nu şi-au respectat propriul proiect. Ei au propus un proiect pentru asfalt şi nu l-au respectat. Vorbim de modul în care au aşternut asfaltul, care trebuie să aibă cele trei straturi, de bază, legătură şi uzură. Cele trei straturi de asfalt trebuie să aibă o anumită consistenţă şi o anumită grosime. Practic, nici consistenţa, nici grosimea nu sunt cele din proiect. O soluţie similară au aplicat pe Lugoj-Deva 1, unde au apărut deja fisuri la suprafaţa asfaltică. Nu în ultimul rând, faptul că nu au pus acele becuri cu led”, a spus Şerbănescu.

Potrivit acestuia, constructorul şi-a manifestat dorinţa de a semna raportul de inspecţie.

”Noi am discutat cu el, nu pot să-i caracterizez reacţia, cert este că şi-a manifestat dorinţa de a semna raportul de inspecţie, ca atare, reacţiile lui nu contează, ci contează ce prevede contractul şi el trebuie să-l respecte, să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale”, a mai spus Şerbănescu, întrebat care a fost reacţia constructorului.

13 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv