Exim Bank

the GROUP

Borsec

Samsung

Carrefour

Deichmann

Dedeman

Metro

Auchan

 

Cotnari

ComputerLand

Sony

Arctic

Dacia

Rompetrol

Penny

Selgros

POLITICĂ: Remanierea lui Birchall și înlocuirea ei cu Gîrbovan așteaptă ok-ul lui Iohannis / Celelalte propuneri: Fifor – ministru la Interne, Șerban Valeca la Educației și Iulian Iancu – vicepremier pentru Economie / POLITICĂ: Sesiune parlamentară extraordinară de formă, cu doar o săptămână înaintea de sfârșitul vacanței / ANM: Canicula se prelungește / 

Breaking News:
 

UNTRR cere Guvernului bani pentru restituirea supraaccizei la motorină

Fondurile de 20 de milioane de lei alocate de Guvern, anul acesta, pentru restituirea către firmele de transport rutier a componentei din supraacciza la motorină a fost deja epuizat, astfel că UNTRR cere Executivului, Ministerului Finanțelor Publice (MFP) și Ministerului Transporturilor (MT) să suplimenteze bugetul.

Iată precizările Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în comunicatul transmis redacției:

„Reamintim că transportul rutier a fost, anul trecut, principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro – cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT. Transportul rutier generează aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de 22 miliarde de euro, iar în 2018 a realizat un excedent de 3,765 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii, de 8,1 miliarde euro.

Prin restituirea supraaccizei către firmele de transport rutier, consumul de motorină este menținut în România, de unde statul poate încasa TVA și restul de acciză. Potrivit ultimelor date de la Comisia Europeană – din data de 08.07.2019, analizate de UNTRR -, rezultă un cost pentru firmele de transport rutier (preț motorină fără TVA și cu acciza recuperabilă) de 0,96 euro/litru în România, în comparație cu Ungaria – 0,95 euro/litru, Bulgaria – 0,92 euro/litru sau Slovenia – 0,94 euro/litru.

Fără acciza recuperabilă și TVA, costul pentru firmele de transport rutier din România ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri vor migra către țările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiți să majoreze tarifele de transport cu cel puțin 12%, ca urmare a întârzierii rambursării supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creștere care se va resimți, direct și imediat, în prețurile plătite de populație.

În perioada 2014-2017, au fost aprobate 2.638 cereri de restituire a supraaccizei, în valoare de peste 67,6 milioane lei.

Total/an
Nr. de cereri
aprobate
Sumă totală
restituită 
-lei-
Total  2014
7
180.844
Total 2015
615
15.525.208
Total 2016
947
24.182.125
Total 2017
1.069
27.773.891

La finalul anului 2018, în urma intervențiilor UNTRR privind implementarea unei scheme de rambursare a supraaccizei, aproape 150 de firme de transport rutier au depus 311 cereri și au beneficiat de facilitate. MFP aachitat către acestea peste 8,18 milioane lei, în condițiile în care operatorii de transport au avut posibilitatea de a solicita restituirea de accize începând cu data de 25 august 2018, prin sistemul informatizat pentru motorină, achiziționată începând cu data de 30 martie 2018.

Pentru 2019, bugetul alocat pentru restituirea supraaccizei a fost de 20 milioane lei, acesta fiind deja epuizat.

În acest sens, UNTRR solicită Guvernului să aloce un buget suficient pentru schema de rambursare a supraaccizei în anul 2019 și să plătească sumele aferente firmelor de transport rutier fără întârzieri, în termenul prevăzut de legislație”.

0 Shares