CNADNR vrea să finalizeze proiectele de infrastructură rutieră blocate sau abandonate de constructori, astfel că, în urma experienței cu Lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, a decis că execuția în regie proprie a lucrărilor “se dovedește a fi una eficientă” și a hotărât să procedeze la fel cu Varianta de Ocolire Suceava, deoarece “este un proiect mult prea important pentru a mai suferi întârzieri sau alte piedici în realizarea proiectului în sine”.
Lucrările sunt blocate din toamna anului 2014, când a fost reziliat contractul cu firma SCT, fostă Colas, la 6 ani de la semnare, după ce constructorul nu a respectat nici cel de-al 3-lea termen de extensie.
În luna august 2016 a fost aprobată finanțarea pentru proiectul „Construcția variantei de ocolire Suceava-Faza I”, contractul de finanțare pentru proiectul retrospectiv fiind semnat în data de 11.08.2016 de către Ministerul Fondurilor Europene, desemnat ca Autoritate de Management pentru Programul Operațional-Transport 2007-2013 împreună cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.”, precizează reprezentanții companiei.
Data de finalizare a lucrărilor este sfârșitul anului 2017.
Valoarea totală a proiectului este de 279.086.155,68 lei, din care 85% din fondul de coeziune iar diferența, de la Bugetul de Stat.
Proiectul prevede executarea următoarelor lucrări:
- articole generale – 93,89%;
- terasamente -11,310 km;
- suprastructura drum – 9,55 km;
- reparații ale sistemului rutier existent – 2,57 km;
- șanțuri, rigole, drenuri – 8,05 km;
- parapete- 6,044 km;
- un podeț;
- o parcare;
- drumuri laterale,
- accese la proprietăți – 11,52 km;
- semnalizări și marcaje rutiere – 6,914 km;
- lucrări hidrotehnice – 6,310 km;
- lucrări de consolidări – 9,757 km;
- proiectare – 100%;
- insule separate benzi circulație Nod 2;
- sistem de iluminat- 3 bucăți.