Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:
O CATASTROFĂ ecologică contemplată cu cinism de autorități

S-a întâmplat ce a anticipat SECUNDA! Scoaterea navei Queen Hind a EȘUAT. Se anunță o CATASTROFĂ ecologică!

După o licitație supervizată de o conducere PROASTĂ a Apelor Maritime, firma lui Gabriel Comănescu, Grup Servicii Petroliere (GSP), a primit sarcina să ranflueze epava, pentru 4 milioane de euro.

“Specialista” GSP s-a dovedit a fi la fel de neprofesionistă precum conducerea Apelor Maritime!

Gabriel Comănescu s-a dovedit a fi un șmecher ratat!

Ca să-și salveze pielea și să nu fie chemat la DNA, Comănescu a declarat că s-au găsit punți nedeclarate pe Queen Hind și că sunt mai mult de 14.000 de oi la bord!

Desigur, dacă operațiunea nu ar fi EȘUAT, Comănescu nu ne-ar fi spus niciodată că a găsit punți nedeclarate și oi mai multe!

Reamintim că vasul „Queen Hind“, sub pavilion Palau, care avea la bord (declarate) 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019.

De aici a început eroarea materială (fotografie GSP)

Iată cum a încercat Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de scoaterea navei Queen să dreagă busuiocul:

 „Operațiunea care a început la ora 8 fără zece s-a oprit, motivul fiind că au cedat câteva spire ale cablurilor de ridicare. Cablurile au început să înflorească în zona superioară, unde sunt prinse în cârlig, motivul fiind acela că greutatea navei este mai mare decât reieșea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operațiune și urmează să se schimbe întreg sistemul de cabluri astfel încât să suporte o greutate mai mare, care, la această oră, nu se poate determina.”

Și ni se mai spune că, pentru ranfluare, s-a folosit macaraua Neptun de 1.800 de tone, iar nava a fost blindată cu grinzi suplimentare, pentru a întări bordajului epavei.

Din schițe, GSP ne anunță cum va da rasol! – Info GSP

SECUNDA a fost singurul ziar din România care a tras un semnal de alarmă și a prezentat pe larg situația de fapt, în articolul publicat în 10 ianuarie:

Jocuri murdare pe milioanele statului, în Portul Midia, cu epava QUEEN Hind și peste 14.000 de oi

Reamintim că despre această problemă delicată pentru zona litoralului românesc s-a discutat și la UE!

O operațiune complexă, ratată cu brio de Comănescu și ai lui specialiști. Info GSP

SECUNDA a arătat că șefii Apelor Maritime din porturile comerciale Constanța, Midia și Mangalia și portul Tomis, doamna Laura Diana Gîrlă și domnii Adrian Olteanu și Costel Stanca, NU dau semne că ar ține la bugetul statului administrat de premierul liberal Ludovic Orban!

SECUNDA a mai atenționat că licitația a fost concepută ca să câștige armatorul și să piardă România!

Adrian Olteanu, la fel ca doamna Gîrlă și domnul Olteanu, este un abonat la funcții în Ministerul Transporturilor: director, consilier juridic etc.!

SECUNDA a atras atenția asupra faptului că “profesioniștii” Administrației Porturilor Maritime au întocmit un Caiet de Sarcini inadecvat și că fac tot posibilul să scoată nava fără să o frângă, pentru că așa își dorește armatorul.

SECUNDA a explicat că ranfluarea navei Queen Hind nu este o operațiune simplă și că este nevoie de o companie specializată, nu de orice firmă care are o macara, un șef șmecher, doi ingineri care doar știu să deseneze pe calculator și câțiva marinari iubitori de rom Jamaica!

Doamna Laura Diana Gîrlă se destinde la munte, pentru a lua decizii bune la… mare! Foto: pagină publică Facebook

SECUNDA a mai atras atenția asupra pericolului iminent de producere a unei catastrofe ecologice cu repercusiuni majore pentru Litorarul Mării Negre, din cauza zecilor de mii de oi care au rămas în “burta” navei și vor putrezi odată cu încălzirea apei.

SECUNDA a solicitat intervenția premierului Orban încă din 10 ianuarie, pentru ca operațiunea de ranfluare să fie executată de o companie specializată, nu de niște amatori care au crezut că pun ușor mâna pe 4 milioane de euro din bani publici!

Gabriel Comănescu, șeful GSP – foto ZIUA de Constanța

Dar să ne întoarcem la Operațiunea EȘUATUL GSP! Și ce credeți că a declarat artizanul ei, Gabriel Comănescu, șeful firmei care a dat rasol?

Că șefii Administrației au MINȚIT în Caietul de sarciniAdică, “madam” Gîrlă și “onorabilii” Olteanu și Stanca au permis ca în Caietul de sarcini să fie introduse informații false!

Iată declarația-acuzație a lui Comănescu:

„În timpul operațiunilor, scafandrii au intrat în navă.

Am găsit punți suplimentare.

Aceste punți suplimentare au și încărcătură de animale la bord.

Am cerut imediat Cargoplanul depus la Căpitănie.

Este foarte clar că aceste punți nu au fost incluse în Cargoplan. Sunt punți nedeclarate.

Există clar o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi.

Trebuie să reconsiderăm configurația cablurilor!”.

Comănescu –  “deșteptul” de la GSP care a avut informațiile necesare, dar nu a știut să le folosească

Dar noi nu ne putem abține să nu întrebăm:

  1. Păi, domnule Comănescu, după ce v-au anunțat scafandrii dumneavostră că sunt mai multe oi și mai multe punți nedeclarate, de ce nu ați stopat operațiunea de ranfulare?
  2. De ce nu ați făcut public faptul că nava Queen Hind are o greutate cu mult mai mare decât cea expusă în Caietul de sarcini și că în “burta” ei sunt mult mai multe oi, care pot provoca o catastrofă ecologică?
  3. Ce înțelegere ascunsă ați încheiat, domnule Comănescu, cu șefii Administrației Portuare Maritime și cu armatorul navei Queen Hind?
  4. Și dacă tot ați avut aceste informații, de ce nu v-ați calibrat acțiunea în funcție de noile valori, domnule Comănescu?
  5. De efectul de ventuză ați auzit, domnule Comănescu? Știți că acesta face ca forța NECESARĂ de reanfluare să fie de peste 2.500 de tone?
  6. Dar de metoda flotoarelor, ați auzit? Sau de metoda pompelor care “sparg” ventuza?
  7. De ce declarații și dovezi mai are nevoie procurorul general al României, ca să deschidă un dosar penal “in rem”?
  8. De ce declarații și dovezi mai are nevoie premierul Orban, ca să ia deciza de a schimba conducerea Apelor Portuare Maritime?
  9. De ce declarații și dovezi mai are nevoie ministrul Mediului, ca să demareze o anchetă pentru a preveni o catastrofă ecologică?
132 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv