Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Litoralul pentu toţi – ediția 2022 începe cu prețuri de la 34 de lei/noapte/persoană / 

Breaking News:

97,4% dintre antreprenori spun că IMM-urile ar trebui să se facă mult mai auzite în fața politicului

Peste 97% dintre antreprenorii din România consideră că IMM-urile ar trebui să se facă mult mai auzite în fața politicului, relevă un studiu realizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), o confederaţie patronală reprezentativă la nivel național pentru acest sector de activitate.

Cele mai importante probleme în care antreprenorii nu se simt consultați suficient sunt: măsurile de redresare economică, taxarea și salariul minim.

Precizările transmise redacției:

Reprezentanții mediului de afaceri din România întâmpină adesea bariere de tot felul în desfășurarea activității, iar una dintre cele mai frecvente nevoi ale antreprenorilor este aceea de a se face auziți, de a își exprima opinia în fața mediului politic și, implicit, a Guvernului, de a participa activ în luarea deciziilor care le impactează business-urile. Această realitate se reflectă inclusiv în rezultatele acestui studiu. 

Circa 70% dintre antreprenorii români declară că nu au participat până acum la vreo consultare inițiată de către autorități publice centrale și locale

Studiul realizat de către CNIPMMR, o confederație patronală cu rezonanță atât pe plan local, cât și la nivel european, relevă faptul că 71% dintre reprezentanții IMM-urilor românești nu au participat până acum la consultări cu autoritățile publice centrale și locale, fie pentru că nu au știut că există această cale de a se implica, fie din lipsa de timp sau pentru că au considerat că nu vor fi luate în seamă părerile lor. 

Statisticile europene însă, arată că dialogul social poate face diferența în mediul de afaceri dintr-o anumită țară, iar dacă antreprenorii aderă la confederații patronale și își expun prin intermediul acestora punctele de vedere bine argumentate, putem asista la schimbări majore și în mediul de business din România. Altfel spus, așa-numitul dialog social ce se desfășoară între mediul politic, Guvern, și partenerii sociali, confederații patronale și sindicale reprezentative la nivel național și/sau local, este de fapt un instrument cheie de reprezentare a antreprenorilor români. Totodată, dialogul social și, implicit, aderarea antreprenorilor români la o confederație patronală precum CNIPMMR poate contribui la modelarea unui mediu de afaceri competitiv, atractiv atât pentru antreprenorii existenți, cât și pentru alți potențiali investitori. 

Conform studiului Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, aproape în unanimitate (97,4% dintre respondenți) consideră că IMM-urile ar trebui să se facă mai mult auzite în fața Guvernului din România, iar 96% sunt de părere că IMM-urile ar trebui să participe mai activ decât o fac în prezent la consultări cu mediul politic. Cu toate acestea, doar 50% dintre respondenți cunosc organizații patronale care reprezintă IMM-urile în fața mediului politic, iar 69% nu sunt încă afiliați la o organizație patronală sau asociație profesională care să le faciliteze accesul la informații și care să îi ajute să se facă mai mult auziți. 

Informațiile colectate mai arată, totodată, că antreprenorii români sunt oarecum descurajați de contextul din România, majoritatea considerând că decidentul politic din țara noastră nu ține cont de ceea ce au de spus IMM-urile în luarea deciziilor ce îi vizează. Ca atare, IMM-urile au nevoie să se coaguleze pentru o reprezentare eficientă în fața autorităților cu scopul de a avea un dialog care să ofere reforme concrete în economia României, reforme ce iau în considerare interesele membrilor activi ai economiei.

Măsurile de redresare economică taxarea și salariul minim – principalele subiectele pe care antreprenorii ar dori să le abordeze

Mare parte dintre antreprenori consideră că afacerile lor sunt mai puțin reprezentate în fața autorităților centrale/locale spre deosebire de firmele mari, iar aproximativ 60% dintre ei ar fi dispuși să achite o taxă anuală pentru a face parte dintr-o organizație patronală care să îi ajute să se facă mai bine auziți în relația cu politicul. 

Majoritatea consideră că principalul beneficiu al aderării la o astfel de confederație este accesul la informație, lipsa unui hub de informații relevante pentru IMM-uri de unde cei interesați să își poată culege date, unde să poată citi actualizările și schimbările legislative și fiscale, ori noile propuneri de legi ce ar putea schimba cursul afacerii fiind printre problemele care îi preocupă pe antreprenori. Astfel, oamenii de afaceri din România consideră necesară și dezvoltarea unei platforme prin care aceștia să poată adresa întrebări sau prin care să își poată comunica opinia cu privire la diverse evenimente/legi/fapte/situații etc. care le afectează activitatea, iar subiectele pe care le-ar aborda cu prioritate ar fi măsurile de redresare economică (86% dintre respondenți), taxarea afacerii (63% dintre respondenți) și salariul minim (37% dintre respondenți). 

‚‚Prin acest studiu efectuat la finalul lunii noiembrie ne-am dorit să avem o vedere de ansamblu cât mai corectă, o mai bună conștientizare a necesității de asociere și de reprezentare a intereselor IMM-urilor în relația cu politicul din România. Din punctul nostru de vedere, a fost un exercițiu absolut necesar care a oferit o serie de rezultate relevante despre sistemul economic și politic din România, demonstrând nevoia de reformă pentru o participare mai activă și mai eficientă a patronatelor în dezvoltarea economiei țării. Marea majoritatea a reprezentanților IMM-urilor simt nevoia de aderare la o confederație patronală pentru a avea acces la informații relevante și transparente și la influențarea procesului legislativ care vizează tematica mediului antreprenorial, iar asta ne demonstrează că trebuie să ne continuăm activitatea, să fim cât mai prezenți și mai utili mediului de afaceri din România”, a declarat Florin Jianu, președintele CNIPMMR.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv