Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu îi transmite din Qatar lui Cîrstoiu: „Să răspundă la toate acuzațiile. Eu nu i-am cerut lămuriri, dânsul trebuie să se explice bucureștenilor” /JUSTIȚIE: Fost director alTermocentralei Rovinari, trimis în judecată pentru luare de mită / ANM: Vreme ploioasă, temperaturile scad brusc cu până la 15 grade / 

Breaking News:

Aeroportul Internațional Timișoara – bilanț pe 5 ani și proiecte pentru 2020

Traficul de pasageri și de marfă au crescut semnificativ la Aeroportul Internațional Timișoara, în ultimii 5 ani, prin introducerea de noi zboruri și destinații, iar 2020 vine cu noi proiecte pentru administrația aerogării.

În perioada 2015 – 2019, numărul total al pasagerilor a crescut cu 73%, de la 923.791 pasageri în 2015, la 1.595.000 în 2019. În același interval, numărul mișcărilor de aeronave a înregistrat o creștere de 49%, respectiv de la 11.669 la 17.400 de zboruri.

Traficul de marfă a înregistrat o creștere de peste 90%, în decursul celor 5 ani, respectiv de la 2.600 tone transportate la 5.000 în 2019. La nivel național aeroportul Timișoara deține 60% din traficul cargo de pe aeroporturile regionale din România, exclus Otopeni.

Anul 2019 a început favorabil atât pentru Aeroportul Timișoara, cât și pentru pasageri. În decursul anului au fost introduse curse spre 4 noi destinații: Billund (Danemarca), Doncaster/Sheffield (Marea Britanie), Nürnberg și Baden Baden (Germania). Compania aeriană Wizz Air a alocat a o treia aeronavă bazei de la Timișoara și a suplimentat numărul curselor regulate. De asemenea, compania Eurowings a introdus o destinație nouă către Stuttgart. Toate acestea s-au regăsit în creșterea numărului de pasageri și a numărului de zboruri.

În privința curselor interne, ruta Timișoara–București a devenit cea mai frecventată cursă internă din România, în anul 2019. Astfel, Aeroportul Internațional Timișoara s-a clasat pe primul loc în topul aeroporturilor regionale, respectiv locul al doilea, în clasamentul național, după Aeroportul Otopeni în privința numărului de pasageri și aeronave care au ales ca rută Otopeni.

Bilanț economic

Conform rezultatelor financiare din perioada 2015-2019, veniturile au crescut cu 64% respectiv de la 34.23 milioane de lei la 56 de milioane lei. Creștere spectaculoasă de 369% s-a înregistrat și la profitul brut, de la aproape 800.000 de lei la 3.8 milioane de lei. Aceste date economice pozitive au la bază o bună gestiune a activității comerciale și economice.

Realizări importante și investiții majore în perioada 2015-2019

Printre realizările importante în perioada 2015-2019 se numără următoarele:

  • În 2015, a fost pus în funcțiune un sistem performant de radio-navigație pentru a asigura aterizarea în siguranță a aeronavelor, în condiții de vizibilitate redusă (categoria III A, cel mai performant din țară)
  • S-a deschis un centru logistic, cel mai mare sediu operațional din România administrat de către DHL, în incinta Aeroportului Internațional Timișoara
  • S-a atras operarea la Timișoara a 2 operatori aerieni Ryanair (septembrie 2016) și Eurowings (iunie 2019)
  • A crescut numărul de rute disponibile cu plecare din Timișoara, de la 16 rute în 2015, la 24 în 2019
  • A.I.T. deține 60% din traficul cargo de pe aeroporturile regionale din România, exclus Otopeni
  • În 2017, după o laborioasă muncă de concepție timp de 2 ani, Aeroportul Internațional Timișoara a devenit primul aeroport din România certificat de către Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA)
  • în iunie 2018, s-a extins și modernizat parcarea auto din incinta aeroportului
  • în decembrie 2018, s-a semnat contractul de finanțare pentru NOUL TERMINAL SOSIRI CURSE EXTERNE PASAGERI, iar în din februarie 2019 s-au demarat lucrările de investiții

În ceea ce privesc proiectele de investiții, anul 2019 a fost unul dinamic și plin de provocări, atât pentru proiectul construcției noului Terminal de Sosiri Curse Externe, cât și pentru investițiile majore în zona de operațiuni aeriene.

Construirea noului Terminal de Sosiri Curse Externe a început în 4 februarie 2019, iar până în prezent au fost finalizate lucrările la terasamente, structură de rezistență beton–infrastructură, suprastructură, izolații, structură de rezistență metal, rețea de canalizare interioară și planșeu intermediar. În acest moment sunt în curs de execuție lucrările la structura de rezistență, învelitoarea acoperișului, arhitectura, instalare grup electrogen și rețeaua de canalizare exterioară și cea de alimentarea cu hidranți.

Totodată, în anul 2019 au fost realizate proiecte importante în zona de operațiuni aeriene. Astfel, s-au investit aproximativ 1,9 milioane de euro  în lucrări la pistă, sistemul de balizaj, sistemul de alimentare cu energie electrică, dar și alte investiții pentru extinderea zonei cargo și a parcării auto. 

„Intervalul de timp 2015-2019  a fost unul foarte bun din toate punctele de vedere. Au fost lansate noi rute, s-au înregistrat creșteri importante ale traficului aerian, creștere economică consistentă și s-au demarat ample lucrări de modernizare și dezvoltarea. Suntem optimiști și ne propunem ca anul viitor să fie unul și mai productiv, având în plan proiecte ambițioase de dezvoltare, cum este proiectul tehnic și demararea lucrărilor  la aerogară – terminalul de curse plecări externe”, a spus directorul aeroportului, Daniel Idolu.

22 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv