Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

Finanţate din bani europeni, lucrările la Autostrada Sibiu – Pitești vor începe abia în 2018

Lucrările la mult disputata Autostradă Sibiu – Pitești n-au nicio şansă de începere anul acesta, după ce au fost tărăgănate de Guvernul Ponta timp de 4 ani; dar nici în următorii doi ani, astfel că şantierul va porni abia în 2018.

lucrari, autostrada, cnadnr, buldozer, camion 0

Practic, cei 120 de km reprezintă singurul tronson care lipseşte din coridorul IV Paneuropean, iar întregirea lui va fi dată gata abia la sfârşitul anului 2023.

Potrivit unui document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE), segmentul de autostradă Sibiu – Pitești depășește 1,67 miliarde euro şi urmează a fi finanțat din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Semnarea contractului de finanțare este estimată să se întâmple abia în trimestrul 3 al anului 2017. Data planificată pentru începerea implementării este trimestru 4 din 2017 iar în prima parte a anului 2018 este de așteptat să fie semnate primele contracte de lucrări.

Studiul de fezabilitate, la revizuire pe aproape 9 mil euro

Vechiul Studiu de Fezabilitate întocmit în anul 2008 a fost aruncat la gunoi de CNADNR şi scos la licitaţie un altul. Tertipul se numeşte “revizuire” şi a costat peste 8,7 milioane de euro, cu TVA.

Licitaţia a fost lansată în vara lui 2014 iar câştigătorul a fost anunţat în februarie 2015: Asocierea SPEA Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucuresti & Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.

Contractul semnat pentru o perioadă de 1 an şi 5 luni prevedea predarea “pe bucăţi” a studiului, prima parte în 15 decembrie 2015, pentru Secțiunea 1 (10,3 km) Sibiu – Boița și Secțiunea 5 (30,7 km) Curtea de Argeș – Pitești.

În 15 iulie 2016 urmează să fie predat studiul pentru Secțiunea 2 (26 km) Boița – Racovița, Secțiunea 3 (20 km) Racovița – Văleni, Secțiunea 4 (29,6 km) Văleni – Curtea de Argeș și Secțiunea 6 DN 73C Tigveni – Râmnicu Vâlcea.

Abia după aceea va fi lansată licitaţia pentru constructor.

Termenele mincinoase ale lui Ponta şi Şova

Dacă fosta “eminenţă cenuşie” a Marilor Proiecte şi Transporturilor, Dan Şova – acum arestat preventiv pentru fapte de corupţie – dădea ca termen de începere a lucrărilor anul 2017, fostul premier îi păcălea pe cei de la Dacia Piteşti cu un termen fantasmagoric: anul 2015.

Asta se întâmpla după ce angajaţii uzinei de automobile au făcut miting la Mioveni, cerând autostrada cu argumentul că patronii francezi vor muta din acest motiv fabrica în altă ţară.

Ioan Rus a pus direct frână 

Lui Şova ia succedat în funcţia de ministru al Transporturilor Ioan Rus – al 5-lea ministru al Transporturilor din Guvernul Ponta, după Ovidiu Silaghi – cu dosar penal la DNA -, condamnatul la 5 ani de închisoare Relu Fenechiu, Ramona Mănescu şi Dan Şova.

Rus a blocat autostrada în Master Planul de Transport, unde a fost prevăzută ca Drum Expres. Iar aceasta, în ciuda faptului că experții Comisiei Europene – de care depinde finanțarea proiectelor de infrastructură în perioada 2014-2020 – au cerut imperativ finalizarea Coridorului IV Paneuropean, adică a tronsonului Sibiu-Pitești care lipseşte.

Ioan Rus a insistat însă pe modificarea traseului pentru acest coridor, pe la București-Brașov-Sibiu. Varianta a fost criticată de toată lumea, dar în primul rând de transportatori şi de cei de la Dacia Piteşti, ale căror exporturi se fac fie prin vestul ţării, fie prin Portul Constanţa, astfel că n-aveau ce să caute pe la Braşov.

Master Planul de Transport, întârziat 2 ani

Abia după luni întregi de dispute şi tergiversări Ioan Rus a cedat: în februarie anul trecut. Se pierduseră însă 2 ani cu predarea Master Planului General de Transport, care a primit ok-ul Comisiei Europene abia în iunie 2015. Astfel, anul trecut nu s-a primit nicio finanţare europeană pe proiecte de infrastructură din Master Plan, aprobat pentru perioada 2014 – 2020.

Dar nu este greu de crezut, atât timp cât Guvernul şi CNADNR nu au fost în stare să termine unici măcar proiectele pentru care se semnaseră contracte de finanţare externă în exerciţiul bugetar 2007 – 2013 şi pantru care experţii CE acordaseră o păsurie până la finele lui 2015!   Numai 2,6 miliarde de euro din totalul de 4,2 miliarde au putut fi cheltuiţi de către ministerul Transporturilor.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv