Exim Bank

Borsec

Dedeman

 

Cotnari

ComputerLand

Arctic

Dacia

EXTERNE: Cozi kilometrice la Kulata, singura vamă deschisă de Grecia cu Bulgaria / POLITICĂ: Președintele Iohannis și premierul Orban participă la recepția Ambasadei SUA / ANM: Cod Galben de caniculă în 22 de județe și București / Cod Portocaliu și Galben de ploi, în vestul țării / 

Breaking News:
 

Hotărâre istorică a CJUE, ce va revoluționa despăgubirile pentru zboruri

O nouă hotărâre a Curții Europene de Justiție vine să impulsioneze drepturile pasagerilor. Decizia din 30 octombrie a confirmat faptul că nu este neapărată nevoie de tichetul de îmbarcare pentru a depune o cerere. Această decizie va facilita, cu siguranță, procesul de depunere a unei cereri de despăgubire pentru un zbor perturbat.

Decizia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru toate țările membre ale UE și statele aderente și anulează o decizie anterioară a Curții Supreme franceze din 14 februarie 2018. Decizia prevedea anterior că pasagerii care doreau să revendice despăgubiri pentru zborurile întrerupte trebuiau să furnizeze tichetul de îmbarcare pentru a primi despăgubiri în Franța, dovedind astfel că erau prezenți efectiv la aeroport în ziua plecării. Acest lucru favoriza companiile aeriene și a fost folosit pentru a evita plata despăgubirilor.

În conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 261/2004 al Uniunii Europene, în prezent, pasagerii au dreptul la o despăgubire de până la 600 € pentru întârzieri de peste 3 ore, anulări sau îmbarcări refuzate pentru toate zborurile din, către sau dinspre UE ori efectuate de companii aeriene înregistrate în Uniunea Europeană. 

O nouă eră în protecția pasagerilor

Acest nou verdict trimite un mesaj clar companiilor aeriene, potrivit căruia drepturile pasagerilor trebuie să fie respectate, iar pasagerii nu ar trebui descurajați în revendicările lor prin solicitarea de documente inutile. Un tichet de îmbarcare nu face decât să confirme informațiile pe care o companie aeriană le are deja în sistem, iar cererea de prezentare a acestui tichet în procesul de revendicare era în mod clar o strategie a companiilor aeriene de a evita responsabilitatea.

„Această hotărâre istorică este o indicație clară că instanțele sunt de partea pasagerilor. Aceasta consolidează Regulamentul (UE) nr. 261/2004 al Uniunii Europene actual și stabilește un precedent pentru legislația viitoare din alte jurisdicții, continuând o tendință pentru drepturi mai puternice ale pasagerilor, conform celor observate în modificările recente ale Canadei la Regulamentul privind protecția pasagerilor aerieni. Pasagerii UE nu numai că vor beneficia de o protecție mai amplă în viitor, însă pot și retrimite cererile ce fuseseră respinse anterior de către companiile aeriene pentru lipsa tichetelor de îmbarcare”, declară Kamila Szczygieł, jurist GVlT.

Decizia Curții Europene de Justiție va avea un impact pozitiv asupra drepturilor pasagerilor companiilor aeriene și este obligatorie în toate țările Uniunii Europene. Toți pasagerii ce ar fi putut fi afectați de întreruperea unui zbor ar trebui să verifice dacă au dreptul la o despăgubire financiară, indiferent că li s-a oferit un zbor alternativ sau că au avut un bilet de întoarcere. Diferitele țări și jurisdicții legale au intervale diferite de timp pentru revendicarea unei despăgubiri de zbor.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv