Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:
UNTRR, după discuţiile cu președintele ASF: Piața RCA este în pragul colapsului

Mişu Negriţoiu, inamicul public Nr. 1 al Poliţei RCA

Piața RCA este în pragul colapsului, reclamă UNTRR, arătând că are informaţii potrivit cărora “încă 3 firme de asigurări ar trebui să primească cartonaș roșu din partea ASF, dar Fondul de Garantare abia dacă va acoperi situația Astra”.

timthumb
Mișu Negrițoiu, un președinte pentru neliniștea șoferilor

“Colapsul pare inevitabil cu fiecare moment cu care autoritățile întârzie să ia măsuri pentru soluționarea crizei din piața RCA”, atrag atenţia cei de la UNTRR.

Reprezentanţii UNTRR au avut în 24 noiembrie mai multe discuții cu Mișu Negrițoiu, președintele ASF, și cu membrii Comisiei de Buget-Finanțe din Senat, pe tema creșterii costurilor cu asigurările RCA pentru transportatorii rutieri, avertizând asupra pericolului blocării acestei piețe.

La rândul său, Negriţoiu a anunţat acum 3 zile că a stabilit cu patronatele din transporturi ca ASF să controleze în decembrie – adică de sărbători – firmele de asigurare, urmând ca în 10 ianuarie să vină cu o analiză.

Şeful ASF reia şmecheria de acum un an

Şmecheria este simplă: operatorii de transport nu pot aştepta raportul controlului ASF şi vor fi nevoişi la începutul anului viitor să cumpere poliţe RCA pentru cel puţin 6 luni.

La fel a procedat Negriţoiu şi în decembrie 2014, în urma protestului ASSAI: a promis că va aduce o analiză a pieţei RCA în 10 ianuarie 2015 dar la data scadentă a anunţat că are nevoie de o prelungire până în februarie.

Când a venit “scadenţa”, am constatat cu toţii că şeful ASF a convins jumătate din totalul asigurătorilor să scadă preţul poliţelor RCA la doar…1,5% dintre asiguraţi! Adică pentru şoferii cu vârsta de până în 25 de ani, lăsând preţurile excesiv de mari pentru cei cu vârste între 25 şi 30 de ani.

cristian-muntean-assai
Cristian Muntean, preşedintele ASSAI, primul care a anticipat escrocheria cu RCA

Iată ce declara în februarie Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de de Service Auto Independente (ASSAI):

„După două luni de activitate “intensă”, în care ASF a chetuit un buget de aproximativ 5 milioane de euro ( 2,5 mil de euro/lună este bugetul de funcționare al ASF), institutia de supraveghere anunță triumfalist că a reușit să rezolve problema costului politelor RCA numai pentru 1,54 % dintre asigurați, adică numai pentru tinerii în vârstă de până în 25 de ani, iar aceasta cu condiția ca acești tineri să opteze pentru achiziția de polițe RCA ofertată de către anumite societăți de asigurări (jumătate dintre cele care operează în zona RCA)”.

„Este evident că ASF a eșuat (din nou) lamentabil în misiunea sa de protejare a consumatorului de produse de asigurări, iar încercarea sa de manipulare a percepției asiguraților RCA prin comunicatul de presă transmis acoperă, de fapt, legăturile subterane extrem de strânse și de bolnăvicioase dintre ASF și piața supravegheată”, adăuga liderul ASSAI.

protest, rca,-miting-assai-550x308
Protestul ASSAI din 2 decembrie 2014

Astăzi, UNTRR pare să nu cadă în capcana aşteptării.

“Măsurile de creștere a solvabilității aplicabile începând cu 1 ianuarie 2016 pun în dificultate și asiguratorii, și asigurații”, atrag atenţia reprezentanţii Uniunii.

Ei au făcut-o, de altfel, şi în 24 noiembrie, când au cerut printr-o scrisoare deschisă Guvernului să intervină “urgent” pentru stoparea iminentei scumpiri a poliţelor RCA.

“Societățile de asigurări au nevoie de mai mulți bani iar acționarii nu sunt dispuși să mai aducă bani de acasă pentru o afacere care nu e mereu atât de profitabilă pe cât s-ar fi așteptat. Asiguratorii din România nu pot crește valoarea asigurărilor CASCO sau CMR, pentru că pe aceste segmente piața este liberă și transportatorii români deja cumpără aceste asigurări direct de la firme de asigurări din străinatate. Soluția rămasă este creșterea valorilor asigurărilor obligatorii!”, explică UNTRR.

Reprezentanţii Uniunii opinează că “ASF ar trebui să ia măsuri și să atenționeze utilizatorii de RCA/carte verde să încheie polițe de asigurare la societăți de asigurare solvabile, pentru ca, în situația repetabilă a cazului Astra, chiar dacă Fondul de Garantare ar mai avea resurse pentru despăgubiri – acestea sunt limitate la 100.000 euro/cerere despăgubire -, orice sumă care trebuie despăgubită peste această valoare rămânând în răspunderea utilizatorilor!”.

Riscuri de plată de până la 4.900.000 euro

UNTRR explică faptul că “sumele maximale de despăgubire pot fi limitate la 5 milioane de euro, precum în România, sau nelimitate, precum în Franța!”

“Conducătorul auto al unui autoturism din România care produce o vătămare corporală severă unui Director General de bancă din Franța poate ajunge să plătească sume peste 10 milioane de euro despăgubiri, în condițiile în care polița unei firme viabile i-ar acoperi dauna, iar în cazul unei firme de asigurări românești în insolvență, tot ce depășește suma suportată de Fondul de Garantare – 100.000 euro –  va trebui suportat de utilizatorul poliței RCA/carte verde”, adaugă cei de la UNTRR.

Dacă va fi permisă în continuare funcționarea unor astfel de firme în România, ASF va expune consumatorii de RCA/carte verde la riscuri de plată de până la 4.900.000 euro pentru eventuale daune produse în România și la sume posibil mult mai mari pentru daune produse în țări în care nu există astfel de plafoane, atrag atenţia reprezentanţii UNTRR.

17 măsuri ce nu pot fi aplicate pe termen scurt

Ei arată că trebuie luate măsuri pe termen scurt, mediu și lung pentru a avea o piață a acestor asigurări obligatorii “sustenabilă, durabilă și care să nu fie expusă exceselor”.

Dacă pe termen mediu și lung se poate vorbi de măsuri care au fost identificate în discuțiile cu ASF și cu asiguratorii, niciuna din cele 17 măsuri identificate de UNTRR şi ASF în 11 noiembrie nu poate fi aplicată și nici nu poate produce efectele dorite pe termen scurt.

Iată care sunt acestea:

Download (PDF, 128KB)

Ce măsuri trebuie să ia ASF pe termne scurt

Pe termen scurt, autoritățile din România trebuie să decidă dacă mențin mecanismul de piață liberă sau constată blocarea funcționării acestei piețe libere, arată cei de la UNTRR.

“Dacă se menține acest mecanism, trebuie luate măsuri pentru creșterea bazei de dispersie a riscului – de exemplu să plătească RCA toți posesorii de autovehicule cu numere înmatriculare – însă este foarte puțin probabil să existe în România capacitatea instituțională de aplicare și cu atât mai puțin voința, în pragul unui an electoral. În această piață liberă, costul RCA/carte verde va depăși foarte probabil 10.000 euro per vehicul comercial și 1000 euro pe Logan peste 6 luni și atunci autoritățile vor constata colapsul pieței RCA/carte verde”, explică ei.

Măsură imediată: preluarea controlului pieţei RCA

Soluția imediată este preluarea controlului acestei piețe RCA, “prin formarea unui pool de asigurări după modelul PAID – asigurări obligatorii pentru locuințe – existent în România”.

protest, rca,-miting-assai-1-550x308
Protestul ASSAI din 2 decembrie 2014

5 propuneri marca Negriţoiu

UNTRR mai arată că președintele ASF, Mişu Negriţoiu, a venit cu 5 propuneri de rezolvare a situației actuale:

Download (PDF, 36KB)

Industria transporturilor din România, condamnată la faliment 

UNTRR explică faptul că numărul asiguraților scade cu cât cresc costurile cu RCA, situație care creează o presiune tot mai mare pe sistemul de asigurări din România, ajungându-se ca sistemul RCA să devină inoperabil.

“În această situație excepțională cu care se confruntă firmele românești de transport rutier de marfă și persoane, lipsa de măsuri din partea ASF condamnă industria transporturilor rutiere din România la faliment sau la mutarea activității în țări învecinate cu politici economice responsabile. Atenționăm că prin lipsa unor măsuri urgente în domeniu, autoritățile române își asumă reducerea contribuției transporturilor rutiere adusă în principal din exportul de servicii, în PIB-ul României și implicit reducerea Produsului Intern Brut, care oricum este ultimul din Uniunea Europeană, raportat la numărul de locuitori”, conchid reprezentanţii UNTRR.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional.

De la înfiinţare, Uniunea a înregistrat peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

187 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv