Un studiu realizat de specialiştii de la Mednet Marketing Research Center arată că românii din mediul urban şi-au mărit cu 4,2% bugetul pus la bătaie pentru a cumpăra cadouri de Moş Nicolae pentru cei dragi.
Astfel, dacă un român din mediul urban a cheltuit anul trecut în jur de 305 lei pentru cadouri pe care să le ofere de Moş Nicolae, anul acesta este dispus să pună la bătaie în jur de 318 lei pentru o asemenea operaţiune.
Acelaşi studiu arată că 88,4% dintre românii din mediul urban intenţionează să cumpere cadouri pentru cei dragi de Moş Nicolae. Din acest punct de vedere mai bine stau românii care locuiesc în oraşe mici, până în 100.000 de locuitori. 93,8% dintre aceştia sunt dispuşi să cumpere cadouri pentru cei dragi.
Cele mai multe opţiuni se îndreaptă către dulciuri, jucării şi elemente de îmbrăcăminte şi încălţăminte. 19% dintre români vor să ofere bijuterii celor dragi, de Sf. Nicolae, 10% vor să ofere bani, iar doar 7% vor să ofere smartphone-uri sau tablete.
Deşi media generală este în creştere faţă de anul trecut, studiul arată că românii din oraşele mari, de peste 100.000 de locuitori, sunt dispuşi să ofere tot mai puţini bani pe cadouri de Moş Nicolae. Bugetul lor a scăzut constant de la 321 de lei în 2013 la doar 290 de lei în acest an.