Exim Bank

the GROUP

Borsec

Samsung

Carrefour

Deichmann

Dedeman

Metro

Auchan

 

Cotnari

ComputerLand

Sony

Arctic

Dacia

Rompetrol

Penny

Selgros

CORONAVIRUS: Vela a emis Ordonanța Militară nr. 7 / S-a instituit carantina în orașul Țăndărei / Șoferii de marfă nu se mai supun măsurilor de izolare la domiciliu sau carantinare / Transportul rutier de persoane prin servicii regulate se suspendă în 11 țări / COVID-19: Testarea a peste 10.000 de bucureșteni s-a amânat / Testele nu au ajuns încă /

Breaking News:
 

Transportatorii reclamă: Ordonanța privind somajul tehnic generează, în fapt, mii de disponibilizări

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) reclamă că Ordonanța de Urgență  privind șomajul tehnic (OUG nr. 30/19.03.2020) „generează, în fapt, mii de disponibilizări”.

foto: Jean-Mihai Pâlșu

Iată precizările, în comunicatul transmis de FORT către ZIUA CARGO:

„Așa cum  era de așteptat, din cauza modului total lipsit de claritate în care au fost formulate prevederile OUG 30/2020 privind șomajul tehnic, sute de companii din domeniul transportului rutier si aerian, se pregătesc pentru disponibilizări ale angajaților, pe fondul întreruperii totale sau reducerii parțiale a activității.

Companiile membre ale Federației Operatorilor Români de Transport acuză faptul că această ordonanță de urgență nu raspunde în mod explicit la câteva răspunsuri esențiale, îndelung așteptate, respectiv:

  • Dacă nu există capacitate financiară iar rulajul este aproape de zero, de unde să suporte angajatorul costurile cu șomajul tehnic în asteptarea banilor de la stat?
  • Firmele ce au avut provizioane pregătite pentru eventuale investiții, însă și-au redus activitatea cu mult peste 25% sau chiar au încetat activitatea, sunt considerate firme cu capacitate financiară? Se încadrează sau nu în randul celor eligibile să primească bani pentru acoperirea indemnizațiilor pentru șomaj tehnic și a taxelor aferente?
  • De ce mai este nevoie de un certificat care să ateste situația de urgență, în conditiile în care România este deja la nivelul de aplicare a Ordonantei Militare 3? Această ordonanță, în mod halucinant, blochează ieșirea din casă, însă nu stabilește oprirea transportului public, lăsând operatorii de transport la mâna autorităților ce își bat joc de ei profitand de situație, exemplul cel mai elocvent în acest caz fiind dat de angajații structurii de transport din subordinea CJ Prahova, care au ajuns să amenințe operatorii de transport pentru că nu efectuează cursele cu zero pasageri.

Dacă această ordonanță nu va fi modificată sau nu o să beneficieze de clarificări până la sfârșitul acestei luni, efectul generat o să fie invers de cel scontat, estimările conducând către cel puțin 200.000 de angajați disponibilizați într-o primă etapă, respectiv în următoarele 15 zile.

OUG 30/2020 este atât de prost făcută, încât descurajează orice formă de menținere a activității economice la nivelul sectoarelor cele mai afectate și, în plus, nu oferă niciun minim de confort raportat evoluției viitoare.

Nimic nu este clar, concis sau neinterpretabil în această ordonanță ce demonstrează, din nou, care este nivelul celor plătiți din bani publici să ia deciziile potrivite, mai ales în astfel de momente.

Previziunile economice pentru perioada “de după Coronavirus” lipsesc cu desăvârșire la nivelul multor companii, iar activitatea curentă este dedicată exclusiv găsirii traducerii corecte a textelor promovate de Guvern, ceea ce reprezintă încă o dată dovada vie a prăpastiei dintre politicieni și economia reală, cea independenta de afaceri pe banii statului”.

13 Shares