Exim Bank

Borsec

Dedeman

 

Cotnari

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Camera Deputaților dă vot final pe data alegerilor locale: 27 septembrie / 

Breaking News:
 

DOCUMENT. Metodologie de înscriere în clasa pregătitoare. Tragere la sorți, în București

Elevii vor fi înscriși în clasa pregătitoare prin tragere la sorți, potrivit propunerilor Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) transmisă Ministerului Educației și Cercetării (MEC).

Ministrul Educației, Monica Anisie, a lansat în dezbatere publică, marți, proiectul privind metodologia și calendarul de înscriere a copiilor în anul școlar 2020 – 2021. (Vezi document la finalul articolului).

Principalele noutăți incluse în proiectul de metodologie vizează constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare, precum și soluționarea situațiilor excepționale ale copiilor care nu se încadrează în tranșele de vârstă prevăzute de metodologie, precizează MEC.

Astfel, constituirea formațiunilor de elevi se face după finalizarea procesului de înscriere, conform calendarului, în baza unei proceduri elaborate la nivelul unității de învățământ și aprobate de Consiliul de administrație, procedură care să asigure transparență, echitate, nondiscriminare și incluziune.

De asemenea, situațiile excepționale ale copiilor care nu se încadrează în tranșele de vârstă prevăzute de metodologie vor fi analizate și soluționate de Comisiile județene/Comisia municipiului București, în baza unor proceduri proprii.

Propunerile, observațiile și sugestiile pe marginea proiectului de metodologie propus de Ministerul Educației și Cercetării pot fi trimise pe adresa de e-mail inscriere.inv.primar@edu.gov.ro, până în data de 14 februarie 2020.

Această procedură trebuie afișată, va fi afișată la avizier și pe site-ul unității de învățământ și, de asemenea, va fi spusă părinților care vin în vizită în cadrul zilelor intitulate generic ”porți deschise”.

Propunerile ISMB

În București, Inspectoratul Școlar are două variante pentru repartizarea elevilor:

  • algoritm de tip alfabetic – ordonarea alfabetică și distribuirea pe clase în funcție de poziția candidatului și numărul de clase existente. De exemplu, prin planul de școlarizare sunt propuse 3 clase pregătitoare, iar dispunerea se va face astfel:

➢ Elevul de la poziția 1 va ocupa loc în clasa A.

➢ Elevul de la poziția 2 va ocupa loc în clasa B.

➢ Elevul de la poziția 3 va ocupa loc în clasa C.

După fiecare grupare de câte trei elevi repartizați, se va relua algoritmul.

  • tragere la sorți a elevilor înscriși în ședință publică organizată de unitatea de învățământ

O altă variantă care poate fi aleasă de școli este distribuirea cadrelor didactice la clasă prin tragere la sorți a învățătorului/profesorului pentru învățământul primar.

ISMB arată că directorii de școală pot veni și cu alte soluții în cadrul ședințelor de lucru din perioada imediat următoare.

”ISMB va analiza și alte soluții pentru determinarea unor reguli de repartizare clare și transparente. De asemenea, prin intermediul Casei Corpului Didactic București, se urmărește includerea în oferta de formare a noi cursuri de perfecționare pentru cadrele didactice care vor prelua în încadrare clase pregătitoare. Se consideră că prin existența unui algoritm clar și transparent de repartizare a elevilor se evită supraaglomerarea unor clase și se îmbunătățește calitatea procesului instructiv-educativ în învățământul primar”, arată ISMB.

Download (PDF, 785KB)

Download (PDF, 397KB)

19 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv