Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu îi transmite din Qatar lui Cîrstoiu: „Să răspundă la toate acuzațiile. Eu nu i-am cerut lămuriri, dânsul trebuie să se explice bucureștenilor” /JUSTIȚIE: Fost director alTermocentralei Rovinari, trimis în judecată pentru luare de mită / ANM: Vreme ploioasă, temperaturile scad brusc cu până la 15 grade / 

Breaking News:

Ministrul Curaj, despre simularea de la BAC: Mă dor rezultatele, am cerut o nouă testare în luna mai

Rata de promovare de 38,39% la elevii de clasa a XII-a şi de 25,76% la cei de a XI-a la simularea examenului de Bacalaureat îl ”doare” pe ministrul Educației, Adrian Curaj, care a cerut repetarea simulării, ”la nivel județean, în luna mai”.

curaj guvern 0

Profesor universitar, Adrian Curaj habar n-are – ca, de altfel, toți miniștrii Educației de până acum – ce se întâmplă în învățământul preuniversitar, și mai ales în liceu. La facultate, studenții sunt tratați cu mai multă relaxare, mai ales după ce numărul lor scade an de an iar universitățile nu mai știu ce să facă pentru a-i atrage la locurile cu taxă.

Nu contează că piața muncii vrea oameni pregătiți pentru o Românie reală; circa 100.000 de liceeani cu BAC devin studenți în fiecare an (față de 170.000, înainte de anul 2010 când nu existau camere de supraveghere la BAC) și tot atâția termină facultatea, majoritatea devenind șomeri cu diplomă.

În preuniversitar se repetă de generații întregi un fenomen ciudat, fără ca mințile luminate din minister să îi dea de cap: în clasele primare mai toți elevii sunt buni, la gimnaziu se departajează iar la liceu cad ”în masă” ca nivel de pregătire. Asta se întâmpla și în perioada în care meditațiile deveniseră o industrie profitabilă pentru profesori.

Interese la nivel înalt

Evident, nu toată lumea trebuie să promoveze BAC-ul. Dar atât timp cât elevii ies din școală fără o pregătire practică și li se cer bani pentru o postliceală cu taxe de facultate – formă de învățământ înființată prin faimoasa OUG 49/2014, care a adus 97 de modificări Legii Educației Naționale nr 1/2011 – nu se poate numi că ministerul are o politică în beneficiul noilor generații. Ci pentru venituri în plus la zecile de universități de stat, care au fiecare locuri cu taxă la fel ca la privat și, evident, o autonomie pe bani publici!

Ministrul Curaj, ocupat de trei luni cu modificarea legislației pentru rezolvarea problemei plagiatelor lui Ponta, Tobă, Oprea ș.a., dă piept pentru prima oară cu realitățile din învățământul preuniversitar. Nici nu știe ce îl așteaptă în vară, la Evaluarea Națională și la Bacalaureat!

”Sper ca într-un an, 2, 3, 5 să se vadă”

Astăzi, după publicarea cu 3 zile întârziere a rezultatelor de la simularea la BAC, Adrian Curaj a declarat că va lua măsuri care se vor vedea când el nu va mai fi ministru:

”Mă dor rezultatele. Rezultatele, așa cum le vedem, care sunt într-un fel sau altul aceleași pe ultimii ani, prezintă de fapt o stare a sistemului de educație din România. Intervenții punctuale, lipsă de coerență și predictibilitate, declarații și nu acțiuni cu siguranță că nu fac bine educației românești. Eu am încredere că în perioada scurtă pe care o am la dispoziție avem niște acțiuni coerente și cred că aceste acțiuni vor putea să transmită mesaje de continuitate de viitor. Investim acum, vom lua decizia și sper ca într-un an, doi, trei, cinci rezultatele să se vadă”.

Ministrul Educației a mai spus că a discutat cu inspectoratele școlare să adopte măsuri ferme: “Am vorbit cu inspectoratele școlare să aibă acțiuni ferme, corective. Să știți că mă doare atunci când discut de acțiuni corective, aș vrea să văd o școală puternică la nivelul la care România este capabilă să aibă școală. Profesorii trebuie să lucreze cu elevii”, a arătat el.

“Am și recomandat ca, în luna mai, să aibă un nou test intern la nivel de județ, astfel încât exercițiul examenului, pentru că uneori contează și exercițiul examenului să fie repetat. Sunt convins că rezultatele vor fi bune, dar nu vor fi spectaculoase, ele sunt în spiritul de educație pe care l-ai construit în 25 de ani. Avem nevoie de coerență, școala românească este deosebită, avem profesori și copii în care să investim”, a asigurat ministrul Curaj.

24 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv