Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu îi transmite din Qatar lui Cîrstoiu: „Să răspundă la toate acuzațiile. Eu nu i-am cerut lămuriri, dânsul trebuie să se explice bucureștenilor” /JUSTIȚIE: Fost director alTermocentralei Rovinari, trimis în judecată pentru luare de mită / ANM: Vreme ploioasă, temperaturile scad brusc cu până la 15 grade / 

Breaking News:

Peste 5.450 de școli nu au autorizație sanitară iar 8.200 nici de securitate la incendiu

Din totalul de 27.210 de clădiri de învățământ, 5.451 nu dețin autorizație sanitară (1.754 de grădinițe, 3.002 școli și 695 de licee) iar 8.195 (din care 2.398 grădinițe, 4.432 de școli și 1.365 de licee) nu sunt autorizate pentru securitate la incendiu.

Mircea Dumitru, ministrul Educației Naționale și Cercetării Științifice
Mircea Dumitru, ministrul Educației Naționale și Cercetării Științifice

Statistica a fost prezentată joi, de ministrul Educației, Mircea Dumitru, citând un studiu realizat împreună cu Ministerul Dezvoltării în luna septembrie 2016.

Ministerul Educației și Uniunea Arhitecților din România au organizat o conferință de presă cu prilejul prezentării obiectivelor protocolului de colaborare privind inițierea unui proiect-pilot de modernizare a infrastructurii educaționale preuniversitare din mediul rural.

“În luna august, Administrația Prezidențială — a fost prezent chiar președintele României, domnul Iohannis — a cerut Ministerului Educației, Ministerului de Interne și MDRAP să prezinte o situație la zi a tuturor clădirilor în care funcționează școli. Care sunt clădirile care au apă, autorizație de funcționare de la ISU și de la autoritățile sanitare și care nu au. La momentul acela, statisticile de la MENCS, MAI și de la MDRAP erau diferite complet. E foarte important să fim pe aceeași pagină, adică să știm unde anume trebuie intervenit și de ce. S-a lucrat enorm în aceste luni, cu toate aceste ministere, împreună cu Administrația Prezidențială, ca să avem totuși o hartă la zi, un inventar la zi al clădirilor în care funcționează școli etc. și unde anume este nevoie de intervenție”, a explicat Dumitru.

El a adăugat că aceste intervenții nu trebuie făcute “rapsodic”, numai pentru a răspunde presei, în fiecare toamnă, despre ce s-a mai întâmplat cu aceste autorizații. “O astfel de problemă se poate rezolva într-un număr de ani, dacă există un efort concertat din partea tuturor acestor instituții importante și din partea autorităților locale”, a spus Dumitru.

Arhitectul Gheorghe Pătrașcu, secretar de stat în MENCS și fost arhitect-șef al Capitalei (în mandatele de primar ale lui Sorin Oprescu), a precizat că se impune elaborarea unui proiect pe termen lung, având ca obiectiv principal ca în 5-6 ani toate școlile să ajungă la un standard.

“Le dai măsuri anuale care trebuie susținute financiar din bugetul local sau central, decât să vii în fiecare an, la 5-6 luni, și să constați că lucrurile nu s-au mișcat. De ce nu au nevoie de autorizații unele clădiri? Pentru că se consideră că numai din momentul în care a apărut actul normativ devine obligatorie procedura de autorizare. Pompierii fac programe de educație în școli, mai ales după tragedia de la Colectiv, iar în domeniul sanitar cred că trebuie o negociere și o înțelegere mai profundă din partea celor din Ministerul Sănătății, pentru că nu se poate merge numai pe coerciție și pe obligații”, a susținut Pătrașcu.

Proiectul-pilot se va derula pe perioadă de 4 luni și vizează 15 unități de învățământ, selectate din aproximativ 100 de propuneri venite din teritoriu, unde se intervine din punct de vedere tehnic, fie că e vorba de construcții noi sau de alte tipuri de intervenție.

Pe de altă parte, plecând de la aceste exemple, se extrag concluzii care vor sta la baza metodologiei și a planului de acțiune care vor putea fi folosite la nivel național.

2 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv