Exim Bank

Borsec

Dedeman

 

Cotnari

ComputerLand

Arctic

Dacia

BEC: Nicușor Dan a câștigat fotoliul de primar general al Capitalei cu 42,75% – rezultate parțiale (94,4%) / Gabriela Firea a obținut numai 38% dintre voturi / Pe locul 3 se află Traian Băsescu: 11% / 

Breaking News:
 

Cea mai mare provocare din istoria transporturilor: 8.000 de aeronave pentru vaccinul COVID-19

Livrarea vaccinului pentru coronavirus la nivel mondial va fi „cea mai mare provocare din istoria transporturilor”, potrivit Asociației Internaționale pentru Transport Aerian (IATA), care estimează că va fi nevoie de aproximativ 8.000 de aeronave Boeing 747 „Jumbo Jet”, scrie ZIUA CARGO.

Vaccinul nu există în acest moment, iar planul de distribuție pleacă de la premisa că va fi nevoie de o singură doză de vaccin pentru fiecare persoană.

IATA colaborează deja cu linii aeriene, aeoporturi, organizații de sănătate și companii farmaceutice, pentru a pune la punct un plan global de transport.
 
Vaccinul se transportă la maxim 8 grade Celsius
 
Transportarea vaccinului este o operațiune mult mai complexă. Nu toate avioanele de marfă sunt potrivite, fiind nevoie de o temperatură ambientală între 2 și 8 grade Celsius. Anumite vaccinuri ar putea necesita temperaturi de îngheț, ceea ce ar exclude și mai multe avioane.
 
În plus, zborurile către anumite zone vor fi critice, mai ales că nu există în toate țările capacități de  producție.
 
O altă problemă o reprezintă securitatea. „Vaccinurile vor fi bunuri valoroase. Trebuie făcute aranjamente astfel încât transporturile să fie sigure”, a precizat IATA.
 
Livrarea în toată Africa, imposibilă
 
Livrarea unui vaccin în întreaga Africă ar fi imposibilă în acest moment, potrivit IATA, din cauza lipsei capacității de transport, a dimensiunii continentului și formalităților complexe de la granițe.
 
Transporturile vor avea nevoie de „precizie militară” și va fi nevoie de o rețea de depozite de refrigerare pentru păstrarea dozelor.
 
Peste 140 de vaccinuri în dezvoltare
 
Aproximativ 140 de vaccinuri sunt în stadii incipiente de dezvoltare, iar aproximatv 24 au trecut la teste pe oameni. Unul dintre acestea este dezvoltat de Universitatea Oxford și este într-o fază avansată de testare, deși aceste teste au fost oprite după ce un participant s-a îmbolnăvit.
 
Comunicatul complet al IATA:
 
Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a cerut guvernelor să înceapă o planificare atentă cu părțile interesate din industrie, pentru a asigura pregătirea deplină atunci când vaccinurile pentru COVID-19 sunt aprobate și disponibile pentru distribuție. Asociația a avertizat, de asemenea, despre constrângerile potențiale severe ale capacității în transportul vaccinurilor pe calea aerului.
 
Pregătirea

Mărfurile aeriene joacă un rol-cheie în distribuția vaccinurilor în perioade normale, prin sisteme de distribuție bine stabilite, sensibile la timp și la temperatură. Această capacitate va fi crucială pentru transportul și distribuția rapidă și eficientă a vaccinurilor COVID-19 atunci când acestea sunt disponibile și nu se va întâmpla fără o planificare atentă, condusă de guverne și susținută de părțile interesate din industrie.

„Livrarea în condiții de siguranță a vaccinurilor COVID-19 va fi misiunea secolului pentru industria globală a mărfurilor aeriene. Dar nu se va întâmpla fără o planificare atentă în avans. Și timpul pentru asta este acum. Îi îndemnăm pe guverne să preia conducerea în facilitarea cooperării de-a lungul lanțului logistic, astfel încât facilitățile, aranjamentele de securitate și procesele de frontieră să fie gata pentru sarcina gigantică și complexă care urmează”, a declarat directorul general și CEO al IATA, Alexandre de Juniac.

„Livrarea eficientă a miliarde de doze de vaccin către întreaga lume va implica obstacole logistice și programatice extrem de complexe pe tot parcursul lanțului de aprovizionare. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm împreună cu guvernul, producătorii de vaccinuri și partenerii logistici pentru a asigura o implementare globală eficientă a unui vaccin COVID-19 sigur și accesibil”, a declarat dr. Seth Berkley, CEO al Gavi, Vaccine Alliance.

Facilități: Vaccinurile trebuie manipulate și transportate în conformitate cu cerințele de reglementare internaționale, la temperaturi controlate și fără întârziere pentru a asigura calitatea produsului. Deși există încă multe necunoscute (număr de doze, sensibilități la temperatură, locații de fabricație etc.), este clar că amploarea activității va fi vastă, că instalațiile lanțului de frig vor fi necesare și că livrarea către fiecare colț al planetei va fi fi nevoie. Prioritățile pentru pregătirea facilităților pentru această distribuție includ:

Disponibilitatea de instalații și echipamente cu temperatură controlată – maximizarea utilizării sau re-propunerea infrastructurii existente și minimizarea construcțiilor temporare
Disponibilitatea personalului instruit pentru manipularea vaccinurilor sensibile la timp și temperatură

Capacități solide de monitorizare pentru a asigura menținerea integrității vaccinurilor

Securitate: Vaccinurile vor fi produse de mare valoare. Aranjamentele trebuie să fie în vigoare pentru a se asigura că transporturile rămân în siguranță împotriva manipulării și furtului. Procesele sunt în vigoare pentru a menține siguranța transporturilor de marfă, dar volumul potențial al transporturilor de vaccinuri va necesita o planificare timpurie pentru a se asigura că acestea sunt scalabile.

Procese de frontieră: Colaborarea eficientă cu autoritățile sanitare și vamale va fi, prin urmare, esențială pentru a asigura aprobări de reglementare în timp util, măsuri de securitate adecvate, manipulare adecvată și vămuire. Aceasta ar putea fi o provocare specială, având în vedere că, ca parte a măsurilor de prevenire a COVID-19, multe guverne au instituit măsuri care cresc timpul de procesare. Prioritățile pentru procesele de frontieră includ:

  • Introducerea unor proceduri rapide pentru permisele de zbor și de aterizare pentru operațiunile care transportă vaccinul COVID-19
  • Exceptarea membrilor echipajului de zbor de la cerințele de carantină pentru a asigura menținerea lanțurilor de aprovizionare a mărfurilor
  • Susținerea drepturilor temporare de trafic pentru operațiunile care transportă vaccinurile COVID-19 unde se pot aplica restricții
  • Îndepărtarea semnalelor de oră de funcționare pentru zborurile care transportă vaccinul pentru a facilita cele mai flexibile operațiuni ale rețelei globale
  • Acordarea priorității la sosirea acelor transporturi vitale pentru a preveni eventuale excursii de temperatură din cauza întârzierilor
  • Luarea în considerare reducerea tarifelor pentru a facilita deplasarea vaccinului.

Capacitate

Pe lângă pregătirile de transport și coordonarea necesară, guvernele trebuie să ia în considerare și capacitatea actuală de încărcare a industriei globale a transportului aerian. IATA a avertizat că, odată cu scăderea severă a traficului de pasageri, companiile aeriene au redus dimensiunile rețelelor și au pus multe avioane în depozitare la distanță pe termen lung.

Rețeaua globală de rute a fost redusă dramatic de la cele 24.000 de perechi de orașe pre-COVID. OMS, UNICEF și Gavi au raportat deja dificultăți severe în menținerea programelor de vaccinare planificate în timpul crizei COVID-19, parțial din cauza conectivității aeriene limitate.

„Întreaga lume așteaptă cu nerăbdare un vaccin COVID sigur. Ne revine tuturor obligația de a ne asigura că toate țările au acces sigur, rapid și echitabil la dozele inițiale atunci când acestea sunt disponibile. În calitate de agenție principală pentru achiziționarea și furnizarea vaccinului COVID în numele facilității COVAX, UNICEF va conduce ceea ce ar putea fi cea mai mare și mai rapidă operațiune din lume. Rolul companiilor aeriene și al companiilor de transport internaționale va fi esențial pentru acest demers”, a declarat Henrietta Fore, directorul executiv al UNICEF.

Mărimea potențială a livrării este enormă. Doar furnizarea unei doze unice pentru 7,8 miliarde de oameni ar umple 8.000 de aeronave de tip 747 de marfă.

Transportul terestru va ajuta, în special, în economiile dezvoltate cu capacitate locală de producție. Dar vaccinurile nu pot fi livrate la nivel global fără utilizarea semnificativă a încărcăturii aeriene.

„Chiar dacă presupunem că jumătate din vaccinurile necesare pot fi transportate pe uscat, industria aeriană a mărfurilor se va confrunta în continuare cu cea mai mare provocare de transport din lume. În planificarea programelor lor de vaccinare, în special în lumea în curs de dezvoltare, guvernele trebuie să ia în considerare foarte atent capacitatea limitată de încărcare aeriană disponibilă în acest moment. În cazul în care granițele rămân închise, restrânsele de călătorie, flotele împământate și angajații lăsați la capăt, capacitatea de a livra vaccinuri salvatoare va fi foarte compromisă ”, a spus de Juniac.

4 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv