Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

62% dintre români visează să se mute la ţară, dar să aibă conexiune bună la Internet

Aproape două treimi dintre românii (62%) care locuiesc în mediul urban visează să se mute la ţară, dar cu condiția să aibă conexiune bună la Internet, potrivit rezultatelor sondajului Digitalizarea Europei al Vodafone Institute, publicat miercuri.

foto: Jean-Mihai Pîlșu

Totodată, 59% dintre respondenţi au declarat că pandemia le-a influenţat sau le-a schimbat opinia privind perspectiva de a locui la ţară.

Conform studiului, condiţia de bază pentru a locui la ţară este, de departe, o conexiune bună la internet, astfel încât 69% dintre români spun că aceasta este obligatorie, iar pentru 25% este de preferat. O constatare similară se întâlneşte în rândul tuturor ţărilor europene.

Întrebaţi despre avantajele sau dezavantajele de a locui în mediul rural, 74%, respectiv 80% din totalul celor intervievaţi consideră drept cele mai mari câştiguri apropierea de natură şi beneficiile sale pentru un stil de viaţă sănătos.

Doar 19% au indicat nivelul chiriei mai scăzut, în timp ce avantajele traiului la ţară predomină pentru 44% dintre românii din urban.

Mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi (54%) sunt de părere că o infrastructură bună de servicii de sănătate este esenţială, 42% văd important un transport public bun, în timp ce 46% susţin că instituţiile bune de învăţământ reprezintă o condiţie esenţială.

Studiul Digitalizarea Europei a fost comandat de Vodafone Institute şi realizat online de Kantar pe un eşantion de 15.000 de persoane din 15 ţări europene, în perioada 5 mai – 16 iunie 2021, care au inclus: Cehia, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Suedia, Marea Britanie.

Fiecare eşantion naţional a cuprins cel puţin 1.000 de persoane intervievate, cu vârste de peste 16 ani. Această cercetare a fost efectuată în perioada 5 mai – 16 iunie 2021. Raportul complet va fi disponibil în următoarele săptămâni.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv