Exim Bank

Borsec

Dedeman

 

Cotnari

ComputerLand

Arctic

Dacia

JUSTIȚIE: Curtea de Apel București decide dacă va fi redeschis dosarul „10 August” / POLITICĂ: Orban anunță prelungirea, „cel mai probabil”, a stării de alertă / Va fi a 4-a lună de atfel de restricții, după cele 2 luni de stare de urgență /  ANM: Cod Galben de ploi torențiale, până luni seară /

 

Breaking News:
 

Automatizarea, următorul nivel al eficienței: Costurile scad la jumătate pentru facturare și alte procese

Potrivit unui studiu recent realizat la nivel global de PwC și Grupul Brunswick, 70% dintre managerii intervievați au spus că folosesc automatizarea și AI pentru a identifica modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile mai inteligente.

Însă cu atât de multe opțiuni în cloud computing, securitate cibernetică, software specializat și alte servicii operaționale, precum și tehnologii emergente precum machine learning, blockchain și drone, companiile trebuie să facă alegerile cele mai potrivite pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.

Astfel, tehnologiile inteligente, cum ar fi RPA, machine learning și chatbot oferă companiilor noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative. Pot fi implementate rapid, având costuri reduse, care permit noi niveluri de productivitate. Impactul poate fi semnificativ: automatizarea poate îmbunătăți productivitatea proceselor individuale cu 80% până la 100% și cu 20% sau mai mult a funcțiilor generale. 

Multe companii se află deja la a doua sau a treia generație de optimizare a costurilor și de creștere a productivității. Pârghii precum externalizarea unor procese, raționalizarea portofoliului sau implementarea de soluții ERP au fost utilizate la maximum, așa că pentru a atinge un nou nivel de eficientizare a activităților au nevoie de o abordare nouă, bazată pe tehnologiile de ultimă generație, precum Robotic Process Automation (RPA), Machine Learning sau Inteligența Artificială (AI).

Gabriel Voicilă, Partener Technology PwC Romania

”Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie”, potrivit lui Gabriel Voicilă, Partener Technology PwC Romania. 

Soluțiile de automatizare trebuie să fie fundamentate în mod clar pe strategia generală de business a unei organizații, pentru ca acestea să obțină maximum de avantaje. Este vorba despre înțelegerea nevoilor și de a vedea dincolo de optimizări și îmbunătățiri. Cartografierea tuturor departamentelor și proceselor din companie este în acest caz foarte importantă.

Totodată, trebuie identificați și pregătiți oamenii potriviți. Angajații se simt amenințați de noile tehnologii, dar cu ajutorul unor programe de upskilling bine structurate și targetate, se pot adapta și învăța cum să lucreze cu inteligența artificială, să analizeze date, să descopere și să aplice soluții din mers și să preia roluri noi care presupun utilizarea celor mai noi tehnologii.

Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință.

Transformarea digitală nu este nici simplă și nici ieftină, după cum arată cifrele, – la nivel global, investițiile în acest domeniu fiind de aproape de 3,8 trilioane de dolari în acest an -, însă este inevitabilă, iar companiile care o abordează strategic au șanse mai mari să fie lideri în domeniul lor.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv