Trenul nou cumpărat după 22 de ani de autoritățile române și inaugurat cu mare fast, miercuri dimineață, de premierul Marcel Ciolacu (candidat la prezidențialele de duminică) împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost anulat, joi, din cauza unei erori afişate de computerul de bord, informează reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).
Rama electrică trebuia să plece din Gara de Nord București la ora 5:40, cu sosire în gara Brașov la ora 08:08, iar la retur să aibă plecare la ora 08:43 și sosire lîn Capitală la ora 11:12.
„Trenul nou a trebuit să fie anulat în aceasta dimineaţă în urma unor erori afişate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou şi decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijaţi către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu”, informează Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Autoritatea preciează că „trenul Coradia Stream, preluat de ARF şi pus în circulaţie (din lotul de 37 trenuri contractate în martie 2022), nu are in prezent vreo rezerva tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri”.
Următorul tren va fi livrat, conform contractului, abia anul viitor, iar testele vor dura cel puțin până în toamna lui 2025.
CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord-Ploieşti Vest-staţiunile de pe Valea Prahovei-Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF.
Pus în circulație urgent, pentru a nu pierde fondurile europene
Potrivit ARF, „Operaționalizarea a fost făcută urgent de către reprezentanții ARF, pentru a nu pierde fondurile europene. „În temeiul art. 7 alin. (13) din Legea 52/2003, luând în considerare implementarea prevederilor proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, corelate cu riscul decomiterii unor fonduri în absența implementării cu celeritate a prevederilor CSP atribuite competitiv, proiectul de act adițional privind operaționalizarea, începând cu data de 15 noiembrie, a fost adoptat de ARF în regim de urgență”.
De altfel, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a recunoscut că „s-a decalat calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR1”.