Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:
Episodul 1. ȘASE pași de manipulare a opiniei publice într-o societate "mămăligă" garnisită cu falși idoli, unde se confundă binele cu răul. Vezi România!

Fereastra OVERTON! Exemplu de manipulare, de la IMPOSIBIL la LEGE personalizată: Sistemul de pensii speciale!

Toată lumea vorbește despre „Fereastra OVERTON”. “Nu știi cu ce se mănâncă Teoria Fereastra OVERTON? Atunci nu știi nimic!” – îți spun cunoscătorii, cu lipsă de respect în ochi.
Așadar, ce vrea să zică teoria inventată de americanul Joseph P. Overton, decedat de timpuriu, la 43 de ani, într-o catastrofă aviatică? 
Joseph P. Overton (4 January 1960 – 30 June 2003) – la data decesului era vicepreședintele  Mackinac Center for Public Policy
Pe scurt, „Fereastra OVERTON” reprezintă o fereastră de oportunități pentru cei care vor ca într-o societate să transforme o IDEE/PROBLEMĂ de neacceptat într-o lege normală!
De fapt, „Fereastra OVERTON” este foarte folosită de către cei aflați la putere și funcționează în ambele sensuri: de la IMPOSIBIL la LEGE, dar și de la LEGE la IMPOSIBIL!
Metoda de manipulare numită generic „Fereastra OVERTON” se poate desfășura și într-un interval scurt de timp! 
În concluzie, „Fereastra OVERTON” ne arată că o IDEE/PROBLEMĂ imposibil de acceptat într-o societate poate deveni LEGE personalizată dacă se urmează anumiți pași – șase la număr – într-un complex uriaș de manipulare. Și invers: de la LEGE la IMPOSIBIL!

Ca să nu vă bulversăm, o să dăm explicații doar pentru direcția “de la IMPOSIBIL la LEGE”!

Așadar, în timpul manipulării, lupa societății va fi luată de pe zona IMPOSIBILĂ și va fi focusată, pas cu pas, pe cele 6 etape, până ce se va ajunge în punctul culminant: emiterea unei LEGI personalizată!

Practic, dacă la început TOATĂ lumea era CONVINSĂ că IDEEA/PROBLEMA este IMPOSIBIL de ACCEPTAT/REZOLVAT, după ce se vor efectua cei 6 pași, majoritatea va accepta ca fiind o situație NORMALĂ și emiterea unei legi – o oportunitate politică firească.

Această TRANSFORMARE radicală de CONVINGERE a populației prin MANIPULARE că ce a fost considerat inițial IMPOSIBIL este de fapt ceva NORMAL, poate fi demantelată de Teoria „Fereastra OVERTON” care a… generat-o!
ATENȚIE! „Fereastra OVERTONse mișcă precum peștele în apă într-o societate mămăligă, fără idealuri, unde separarea clară dintre bine și rău nu e… clară. România este o astfel de societate!
Schema generală a „Fereastrei OVERTON”: De la IMPOSIBIL la LEGE!

Iată, pe scurt, cum se traduce literar Schema „Fereastra OVERTON”:

  • Pasul 1. – Într-un moment de OPORTUNITATE politică se reîncălzește o ciorbă, adică i se prezintă opiniei publice o IDEE/PROBLEMA ce este cunoscută în societate ca fiind IMPOSIBILĂ, de NEACCEPTAT;
  • Pasul 2. – Se dezbate IDEEA/PROBLEMA de către specialiștii în domeniu ca fiind o soluție RADICALĂ, nu de neconceput, așa cum este cunoscută în societate;
  • Pasul 3. – Se arată că IDEEA/PROBLEMA poate fi ACCEPTABILĂ și poate funcționa în anumite circumstanțe;
  • Pasul 4. – Se mută „Fereastra OVERTON în zona RAȚIONALĂ, pas în care media începe să joace un rol foarte important în manipularea populației;
  • Pasul 5. – Se prezintă IDEEA/PROBLEMA ca fiind deja POPULARĂ, răspândită în societate – media și lobbyști fac tot jocul;
  • Pasul 6. – Se mută „Fereastra OVERTON în zona legalizării problemei ca fiind o oportunitate politică – adică politicienii promulgă o LEGE! Manipularea și-a atins scopul!
ATENȚIE! La nevoie,  dacă se observă o rezistență din partea opiniei publice, sunt scoase la lumină sondaje de opinie mincinoase. De asemenea, ne sunt prezentate cu titlul exhaustiv grafice, statistici și exemple – uneori din alte țări – care arată doar partea avantajoasă pentru IDEE a adevărului de pe teren!
Schema generală a „Fereastrei OVERTON”: De la LEGE la IMPOSIBILĂ!
Greu de dejucat, dar ușor de dibuit de către  “inițiați”

Așadar, după cum vedeți din cele două scheme, „Fereastra OVERTON” funcționează în ambele sensuri: de la IMPOSIBIL la LEGE, dar și de la LEGE la IMPOSIBIL.

Manipulare în 6 pași prin tehnica „Fereastrei OVERTONnu este una la îndemâna oricui. Iar demantelarea ei este extrem de costisitoare și greu de destructurat. De ce? Pentru că gradul de indulgență și de necunoaștere al populației este foarte mare. Nepermis de mare în România.

Evident că NU este o spălare pe creier și nici nu este un proces din seria Teoria Conspirației. NU!
Este mai mult: este subtil, este greu de observat și, pe cale de consecință, greu de contracarat într-o societate în care răul se confundă cu binele.
Iar când populația înțelege ce a permis, este prea târziu: IMPOSIBILUL a devenit POSIBIL printr-o lege personalizată!
Cetățeanul simplu este ușor de manipulat, din cauză că asupra necesității legalizării ideii sau rezolvării problemei se pronunță specialiști în domeniu.
Omul de rând nu are de unde să știe că specialiștii au fost cointeresați – prin mijloace financiare, prin funcții sau alte beneficii pe care procurorii le încadrează la “foloase necuvenite”!
A dat mură-n gură domnul Profesor, a confirmat domnul Consultant, ne-a explicat Specialistul, a punctat esențial domnul Doctor Docent, a parafat domnul Academician etc. etc. etc. Ce e, plebe, de neînțeles?!?
În acestă situație, cine ești tu, cetățean obișnuit, să NU fii de acord cu punctul de vedere exprimat academic de mințile luminate?
Tu, cetățene plătitor de taxe și impozite, ai următoarele obligații: să iei notă și să respecți legea!
Coruptul jude Florin Costiniu – condamnat definitiv la 4 ani de închisoare cu suspendare în dosarul lui Cătălin Voicu, acum un prosper avocat. Pensie specială: 16.000 lei/lună. Pentru Costiniu, IMPOSIBILUL a devenit LEGE!
Exemplu de manipulare, demantelat de Fereastra OVERTON: Sistemul de pensii speciale!

Ca să înțelegeți modul cum se aplică Teoria Ferestrei OVERTON, în acest prim episod v-am pregătit un exemplu la ordinea zilei: Sistemul de pensii speciale.

Primul pas a fost să se pună “Fereastra OVERTON” pe ideea de a se face posibil ca, în România, o breaslă să fie mai egală decât alta în fața Constituției, într-un domeniu sensibil: pensia! Astfel, IMPOSIBILUL a fost pus în discuție, a fost prezentat opinei publice; a fost deschisă Cutia Pandorei chiar de către cei mai importanți oameni în stat – judecătorii Curții Constituționale!

Pașii 2 și 3 – idee radicală și apoi acceptabilă – au fost contopiți și dezbătuți într-o manieră exclusivistă: doar specialiștii în drept și magistrații au avut OPORTUNITATEA de a-și expune punctele de vedere. Cei care au încercat să prezinte o opine contrară au fost striviți cu acuzații – “ești prorus, ești sorosist, ești antidemocrat etc”.

Deși o parte a presei s-a opus și a arătat unde se poate ajunge, cât de mult se poate escalada acest munte de inechitate socială, “Fereastra OVERTON” s-a focusat pe pașii 4 și 5 prin intermediul lobbyștilor și a unor formatori de opinie cu moralitatea sub zero, la minus!

Astfel, în interiorul pașilor 4 și 5 – rațional și popular – s-a arătat că pensiile speciale reprezintă ceva normal și că ideea a fost îmbrățișată de marea parte a românilor, care au înțeles necesitatea unei pensii speciale pentru cei care au responsabilități mari în societate și nu au posibilitatea să facă afaceri “ca tot românul”.

Argument ieftin, de parcă „tot românul” face afaceri și este putred de bogat!

În acest interval – pașii 4 și 5 – anumite televiziuni au jucat un rol foarte important în manipularea opiniei publice. Aceste televiziuni au permis să-și expună argumentele doar cei vizați direct de pensiile speciale – lideri sindicali, magistrați și președinți de organizații profesionale din zona justiției!

“Fereastra OVERTON” a ajuns în punctul culminant: se dă o lege!
În fine, Fereastra OVERTON” a ajuns în poziția dorită de partizanii ideii de pensie specială – pasul 6 – „dați o lege personalizată”!

Și, iată-ne în 2004, când prin Legea 303, regimul juridic al pensiei de serviciu a magistraţilor a fost înscăunat în România prin grija parlamentarilor cointeresați pentru o viitoare lege similară!

În 2004, prin Legea 303, s-a realizat IMPOSIBILUL în România: o persoană a devenit mai egală decât alta în fața Constituției care stipulează că toți cetățenii sunt egali! Ce a urmat? Și alte bresle și-au cerut „drepturileși au pus în practică Teoria Fereastra OVERTON”! Dar de această dată, pe repede înainte!

Iată ce legiferează Articolul 82 din Legea 303/2004. Pensia specială a fost ascunsă sub sintagma “pensie de serviciu”:

Art. 82. – (1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, precum si fostii judecatori si procurori financiari si consilierii de conturi de la sectia jurisdictionala care au exercitat aceste functii la Curtea de Conturi, cu o vechime de cel putin 25 de ani in functia de judecator ori procuror, magistrat-asistent sau personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, precum si in functia de judecator ori procuror financiar sau consilier de conturi de la sectia jurisdictionala a Curtii de Conturi se pot pensiona la cerere si pot beneficia, la implinirea varstei de 60 de ani, de pensie de serviciu, in cuantum de 80% din baza de calcul reprezentata de indemnizatia de incadrare bruta lunara sau de salariul de baza brut lunar, dupa caz, si sporurile avute in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii.

Proiect de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor – 16 august 2017

Acum, pe lângă magistrați, avem alte 12 categorii de români cu pensii speciale. Iată-le, așa cum ne sunt prezentate de consult-avocat.ro:

Art. 1 – La data intrării în vigoare a prezentei legi, următoarele categorii de pensii stabilite pe baza legislaţiei anterioare, devin pensii în înţelesul Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare:

  1. a) pensiile militare de stat;
  2. b) pensiile de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor;
  3. c) pensiile de serviciu ale judecătorilor, procurorilor şi judecătorilor, respectiv magistraţilor asistenţi ai Curţii Constituţionale;
  4. d) pensiile de serviciu ale personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea;
  5. e) pensiile de serviciu ale personalului diplomatic şi consular;
  6. f) pensiile de serviciu ale funcţionarilor publici parlamentari;
  7. g) pensiile deputaţilor şi senatorilor;
  8. h) pensiile de serviciu ale personalului aeronautic civil Navigant profesionist din aviaţia civilă;
  9. i) pensiile de serviciu ale personalului Curţii de Conturi;
– va urma –
187 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv