O nouă locomotivă electrică ELASMO 6.000 KW- a doua – aparținând CFR Călători, a fost modernizată, în ultimele trei luni, la RELOC Craiova, parte a GRAMPET Group.
Proba de performanță a locomotivei electrice cu motoare asincrone a presupus tractarea a 16 vagoane de călători pe ruta București-Cernavodă și retur. Evenimentul a avut loc după vizita tehnică a oficialilor Comisiei Europene, organizată în România în perioada 10-14 februarie, în cadrul căreia RELOC a prezentat cu succes performanțele locomotivei ELASMO, potrivit unui comunicat transmis redacției.
„Odată cu această locomotivă pe care RELOC Craiova, parte a GRAMPET Group, o repune pe șine, România face pași concreți spre un sistem feroviar modernizat, iar noi, echipa care facem posibil un astfel de proiect, demonstrăm că progresul nu este doar o promisiune, ci o realitate pe care o construim zi de zi. Ne-a onorat implicarea oficialilor Comisiei Europene, pentru că ea demonstrează interesul Europei pentru România, ca pilon strategic al industriei feroviare regionale”, a declarat Gruia Stoica, președinte GRAMPET Group.
Locomotiva este echipată cu motoare electrice de tracțiune asincrone de tip 060 EA1 CA și utilizează tehnologie modernă de vârf. Toate subsistemele sunt perfect integrate și controlate dintr-un punct central de comandă, un computer de bord produs de RELOC Craiova. Sistemul de tracțiune a fost calibrat cu succes, locomotivei fiindu-i sporită viteza de operare la 160 km/h, demonstrând astfel că este pregătită să redefinească viitorul transportului feroviar românesc.
„În urma proiectului de modernizare desfășurat la RELOC Craiova, locomotiva ELASMO a demonstrat capabilități energetice avansate și impact pozitiv asupra sectorului feroviar: performanță energetică, tehnologie avansată și durabilitate extinsă. Costurile de exploatare și mentenanță ale locomotivei au fost optimizate, timpii de călătorie sunt semnificativ reduși, iar pasagerii vor beneficia de un grad sporit de siguranță și un transport mai eficient și mai sustenabil, Ia standardele și cerințele de mobilitate impuse de Uniunea Europeană”, se precizează în comunicat.
Locomotiva care a finalizat cu succes proba de performanță face parte dintr-un amplu proiect de modernizare a 19 locomotive ELASMO, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Contractul, în valoare de 91,1 milioane de euro, a fost câștigat de companie în urma unei licitații publice și include asigurarea mentenanței acestora pentru 47.469.600 lei.
Despre RELOC Craiova
Fabrica RELOC din Craiova are o istorie de aproape 60 de ani și este un reper important în Europa de Sud-Est pentru proiectarea, fabricarea și modernizarea materialului rulant. Derulează proiecte prin care prelungește ciclul de viață al acestora și le transformă în vehicule de ultimă generație, menite să redefinească viitorul transportului feroviar din România.
Despre GRAMPET Group
GRAMPET Group este prima multinațională românească și un pionier în domeniul dezvoltării de soluții integrate de transport de marfă și logistică. Cu o activitate de peste 25 de ani pe piața locală și europeană (având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croația Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia) este, astăzi, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane și transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă.