Angajaţii RATB protestează vineri, între orele 11.30 – 15.30 în faţa Autobazei Militari din Bucureşti, şi vor picheta Palatul Parlamentului în 8 martie.
Până atunci, pe 26 februarie, ei vor să organizeze, la Autobaza Militari, o adunare publică prin care să înştiinţeze lumea în legătură cu problemele din sânul RATB.
Oamenii sunt nemulţumiţi de modul în care conducerea Regiei gestionează RATB-ul. Vorbim aici de “managementul neperformant şi ilegal impus de Consiliul General al Municipiului Bucureşti”, de “subfinanţare cronică şi alocarea unui buget jefuit deja de grupurile de interese”, de “furtul şi distrugerea RATB, acţiuni susţinute de grupuri politico-mafiote”, dar şi de “abuzurile comise de unii şefi incompetenţi, numiţi pe criterii politice şi care nu fac decât să-şi angajeze rude pe bani foarte mulţi”.
De asemenea, angajaţii RATB se plâng de faptul că “avem casiere care s-au îmbolnăvit pentru că trebuie să lucreze pe 900 sau 1.000 de lei în condiţii greu de imaginat, şoferi care au plecat deja în Anglia şi Germania, dar şi o mare problemă cu faptul că şefii ascund incidentele în care şoferi, controlori sau casieri sunt bătuţi ori agresaţi. Mai mult, se produc accidente de muncă din cauza lipsei de piese şi logistică, iar şefii de autobaze ascund şi aceste lucruri”.
Conducerea RATB: Suntem deschişi la dialog
Conducerea RATB susţine că este deschisă la dialog, “cunoscând şi făcând permanent eforturi pentru rezolvarea celor mai multe dintre problemele ridicate”.
Iată întreg comunicatul:
“Pentru conducerea executivă, siguranţa circulaţiei reprezintă un obiectiv principal, astfel că, astăzi, toate mijloacele de transport în comun din trasee corespund din acest punct de vedere.
În ceea ce priveşte problemele referitoare la necesarul de piese de schimb, acestea sunt în curs de rezolvare, fiind deja demarate proceduri – destul de birocratice, este adevărat – în urma cărora, întreg necesarul de piese de schimb va fi asigurat, în funcţie de posibilităţile financiare.
Sunt probleme reale în gestionarea parcului de vehicule, al cărui grad de uzură este foarte avansat la tramvaie, troleibuze, dar şi la autobuzele a căror perioadă de garanţie a expirat. Situaţia actuală se datorează celor trei ani de criză economico-financiară, care au afectat bugetul alocat RATB. În eforturile pe care le face, conducerea RATB încearcă în acest an o revenire a indicatorilor privind parcul de vehicule la un nivel decent”.