Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Ciolacu începe să se enerveze pe Cîrstoiu /„Trebuia să facă deja conferinţa de presă ca să explice acuzațiil /JUSTIȚIE: Primarul PNL Chirica de la iași, trimis în judecată de DIICOT / ANM: Vremea începe să se încălzească, dar ploile rămân până la sfârșitul lunii / 

Breaking News:

APIA: Înmatriculările auto s-au redus cu 46,6% în ianuarie; 52,2% la autoturisme

Înmatriculările de autovehicule au scăzut cu 46,6% în România, în ianuarie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2020 – autoturismele cu 52,2% iar cele comerciale cu 11,9%, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Din totalul celor 7.660 de autovehicule înmatriculate în ianuarie, autoturismele reprezintă circa 77%, cu un volum de 5.913 unităţi.

Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), în prima lună a anului 2021, este condus de Dacia – cu 1.160 de unităţi, urmată de Ford (987 unităţi), Toyota (764), Hyundai (661), Volkswagen (542), Skoda (468) şi Mercedes (465).

Pe modele, Dacia Logan este pe primul loc (-75,8% față de ianuarie 2020. A), fiind urmată de Ford Puma, care numără 237 de unităţi (cu o creştere de 13 ori comparativ cu volumul din ianuarie 2020), Ford Focus (225 de unităţi, în scădere cu 16%), Hyundai I20 (cu 202 unităţi, -28,4%) şi Dacia Sandero (189 unităţi, -79,7%).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, ponderea celor pe benzină s-a redus la 59,2%, în scădere cu 8,6% faţă de luna ianuarie 2020.

Totodată, autoturismele cu motoare diesel înregistrează o scădere mult mai mică a cotei de piaţă (de doar 1,2 puncte procentuale) faţă de decembrie 2020, respectiv de doar 0,3 puncte procentuale în comparaţie cu luna ianuarie a anului trecut.

Pe segmentul autoturismelor ecologice, înmatriculările au crescut, în ianuarie 2020, cu 26% comparativ cu luna similară a anului trecut. Cota de piaţă a ajuns la 14,3%, faţă de doar 5,4%, cât s-a înregistrat în luna similară din anul anterior.


Pe subcategorii, se consemnează un salt important, de 0,6%, la autoturismele 100% electrice şi una mult mai consistentă, de 66,1% în cazul celor hibride plug-in. De asemenea, autoturismele full hybrid înregistrează o evoluţie pozitivă (+30,1%), de la an la an.

La autovehiculele full electrice şi hibride plug-in cele mai mari volume ale vânzărilor înregistrează: Volkswagen (cu 59 de unităţi), BMW (38), Mercedes Benz (19), Volvo (18) şi Renault (17). În acest context, achiziţiile de autoturisme electrice înregistrează, pe volume, o creştere cu 17,9%, şi o cotă de piaţă semnificativ mai mare (4,4%) decât în luna similară din 2020.

La nivel general, cele mai multe achiziţii de autoturisme, în ianuarie 2021, au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 63% din total, restul de 37% revenindu-le persoanelor fizice. 

Download (PDF, 1.56MB)

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv