Lucrările de construire a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila avansează conform graficului, iar cele de la drumurile de legătură (care vor însuma 23 de km) au fost complet deblocate, a anunțat joi ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, aflat în vizită pe șantier.
„Avem, pe de o parte, podul propriu-zis, a cărui construcție avansează conform graficului, iar, pe de altă parte, drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Jijila, complet deblocate anul acesta, pe toată lungimea lor. Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin)”, a transmis Drulă, pe Facebook.
În prezent, se execută următoarele lucrări de către asocierea italo-niponă, a precizat ministrul:
– la blocurile de ancoraj,
– se montează firele pentru cablul principal. Acesta este construit cu metoda Air Spinning și constă într-un număr mare de fire cu diametrul de 5,38 mm și cu o lungime, în starea de referință, de aproximativ 2.135 m, care se întind între ancorajul Brăila și ancorajul Jijila. Firele cablului principal sunt din oțel tras la rece și zincate la cald.
– la drumurile de legătură se fac decopertări și se lucrează la terasamente, poduri și podețe.
„Sumele de bani investite pentru acest proiect dovedesc că este într-adevăr unul complex: de la începutul anului și până acum, pentru Podul de la Brăila au fost absorbite fonduri europene în valoare de 466 de milioane de lei”, a mai spus Drulă.