Guvernul a aprobat, în ședința de miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru realizarea Podului peste Prut la Ungheni.
Va fi primul pod cu 4 benzi între România și Republica Moldova, iar costul investiției este de 198,21 de milioane de lei. Fondurile necesare sunt „europene din Programul CEF – Connecting Europe Facility 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, potrivit Executivului.
Podul, care include și vama rutieră, va avea o lungime de 260 de metri și va realiza legătura între Autostrada lași – Ungheni și zona de frontieră cu Republica Moldova și Durata execuției este stabilită la 24 de luni.
Noul pod va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere cu Republica Moldova, respectiv la conectivitatea Republicii Moldova la rețeaua europeană de transport TEN-T, dar și la fluidizarea traficului și optimizarea fluxului de transport, eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu: „Avem pregătită documentația de atribuire, iar în scurt timp vom demara procedura pentru lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Acest pod va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni-frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău-Ungheni-frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova). Vor fi construite noul pod la nivel de autostradă peste râul Prut, precum și infrastructura de acces necesară, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane și sprijinind relațiile economice, sociale şi frățești dintre România și Republica Moldova”.
Principalele caracteristici prevăzute ale podului sunt:
– 261,20 m lungime pod nou peste Prut
– 1 km lungime traseu
– 2 benzi de circulație/sens x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– construirea unui tronson de autostradă cu o lungime de 500 metri, care va asigura funcționalitatea independentă a podului, până la finalizarea integrală a Autostrăzii Târgu Mureș-Târgu-Neamț-Iaşi-Ungheni
– un punct de trecere a frontierei (PTF), care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și TIR-urilor.