Guvernul a modificat și completat joi, printr-o ordonanță, mai multe acte normative din domeniul transportului rutier, „pentru a transpune o directivă europeană și a introduce noi măsuri pentru eficientizarea controalelor, îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru transportatori și sporirea siguranței rutiere”.
„Una dintre cele mai importante schimbări vizează Ordonanța Guvernului (OG) nr. 37/2007, care reglementează aplicarea legislației sociale în transportul rutier. Pe lângă transpunerea Directivei (UE) 2024/846, ordonanța introduce sancțiuni suplimentare pentru asigurarea concurenței loiale și stabilirea unor măsuri clare în cazul refuzului de control din partea șoferilor profesioniști. De asemenea, se reglementează posibilitatea imobilizării vehiculelor atunci când există suspiciuni legate de funcționarea tahografului sau a limitatorului de viteză”, precizează Executivul.
Legea nr. 265/2008 a fost, de asemenea, modificată, aducând clarificări importante privind organizarea inspecțiilor de siguranță rutieră. „Printre schimbările esențiale se numără interdicția ca auditorii din cadrul Autorității Rutiere Române (ARR) să participe la procedurile de desemnare a auditorilor, precum și posibilitatea ARR de a desemna auditori prin derogare în cazul lipsei acestora. În plus, Poliția Română va avea obligația de a transmite anual către ARR situația accidentelor rutiere grave produse pe drumurile publice”, potrivit Guvernului.
O altă modificare importantă vizează finanțarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). Acesta va primi 5% din tarifele percepute de Registrul Auto Român pentru servicii precum omologarea vehiculelor sau eliberarea cărților de identitate auto.
„Prin aceste modificări, Guvernul urmărește să alinieze legislația românească la normele europene, să îmbunătățească siguranța rutieră și să creeze un cadru mai clar și echitabil pentru transportatori”, mai precizează Executivul.