Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor a Magistralei 5 de Metrou, a cărei construire a început în urmă cu aproape 9 ani și trebuia să fie gata după 3 ani, a fost inugurată după finalizare, marți la prânz, de președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și toți miniștrii.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că bucureștenii vor putea circula liber cu metroul din Drumul Taberei, după ora 14.00, până la ora 23.00, pe această porțiune dein noua magistrală.
Noua linie de metrou face legătură între zona de sud-vest a Bucureștiului (Cartierul Drumul Taberei) și centrul orașului, pe o lungime de6,87 km, 10 stații (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).
Secțiunea Râul Doamnei-Eroilor cuprinde, totodată, un depou şi o galerie de legătură.
Valoarea proiectului, actualizat prin HG nr. 374/2019, este de cca. 3,2 miliarde lei. Valoarea eligibilă este de cca. 2,3 miliarde lei, din care cca. 2 miliarde de lei fonduri de coeziune (85%).
Magistrala 5 de metrou, 3 secțiuni
Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor-Râul Doamnei, Eroilor-Iancului, respectiv Iancului-Pantelimon.
Licitația pentru construirea secțiunii Râul Doamnei-Eroilor a fost lansată în anul 2008, contractele au fost semnate în 2011, iar lucrările au început în noiembrie, același an. Termenul initial pentru punerea în funcțiune a fost 2015-2016.
Licitația pentru proiectarea secțiunii Eroilor-Iancului a fost lansată abia în iunie 2019, dar nu este finalizată nici după un an și 3 luni. Va urma licitația de construire, care va dura și ea circa 2 ani.
Metrorex se referă însă doar la cei aproape 7 km construiți din noua magistrală de metrou: „Asigurarea unei linii de transport cu metroul ce oferă o viteză maximă de 80 km/h, la un interval optim de urmărire între trenuri, pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei. În faza finală, trenurile vor putea circula la un interval de succedare de 2 minute. Îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce îmbunătăţește durata de deplasare pe coridorul deservit (de la stațiile terminus, Valea Ialomiței și Râul Doamnei până la stația Eroilor), de la 32 de minute la 12 minute”.
Trenuri vechi
Cât despre trenuri, trebuie spus că acestea sunt vechi, împrumutate de la alte linii, deoarece licitația, lansată în urmă cu 6 ani, nici astăzi nu are semnat contractul.
Iar pentru că nu au echipamentele necesare de automatizare la bord, ele se pot succeda la intervale mai mari, de 5-6 minute, scrie deputatul USR Cătălin Drulă, care a postat și o imagine, cu întreg proiectul.
SECUNDATV.RO folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG13 2012..AcceptVezi mai mult
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.