Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ACTUALITATE: Air Schengen, din 31 martie / ACTUALITATE: România trece la ora de vară, de duminică / 

Breaking News:
Cu „securea” riscului de dezangajare a 2 miliarde de euro din fonduri europene deasupra capului, Guvernul Orban a rezervat pentru campania electorală „cadouri” către primării

OUG: Orban le dă baronilor locali lucrări de centuri și drumuri naționale, de la CNAIR

Guvernul Orban le dă baronilor locali posibilitatea să preia de la CNAIR proiecte de infrastructură rutieră de interes național, cu 6 luni înainte de încheierea exercițiului financiar al UE 2014 – 2020, când 2 miliarde de euro din fonduri europene alocate Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) au rămas necheltuite de autoritățile române.

O ordonanţă de urgenţă (OUG) a fost aprobată în acest sens, în ședința de joi, la propunerea ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloș.

Premierul Ludovic Orban ar fi putut face acest pas încă de acum 7 luni, când a preluat puterea și a constatat că banii sunt necheltuiți. Dar și-a rezervat acest „cadou” pentru primari chiar în precampania electorală.

Astfel, drumuri naţionale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la nivelul CNAIR, vor putea fi preluate de autorităţile locale şi executate fie prin autoritatea locală, fie prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară. După finalizarea lucrărilor, vor reveni în administrarea CNAIR.

La fel se va întâmpla cu lucrări CFR în infrastructura feroviară.

„Este o soluţie aşteptată, cerută de foarte mult timp de către autorităţile locale care asistau neputincioase la modul în care unele rute de transport cu trafic intens, pur şi simplu, aglomerau comunităţile locale, aglomerau infrastructura de transport local la nivelul unor localităţi, fără a putea interveni pentru modernizarea, extinderea sau reabilitarea acestor infrastructuri”, a anunțat, în 12 iunie, Ionel Dancă, şeful Cancelariei prim-ministrului.

Peste 2 miliarde de euro, în risc de dezangajare

Prin acest mecanism, se rezolvă o problemă acută a Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM), respectiv un risc de dezangajare de peste 2 miliarde de euro, tocmai pentru că sunt proiecte care au întârziat, nu au fost pregătite suficient de către guvernările anterioare, din lipsă de interes, din lipsă de competenţă, a mai spus Dancă.

Actul normativ mai prevede posibilitatea ca în cadrul proiectelor de cercetare să fie decontate cheltuieli de până la 75% cu achiziţia echipamentelor, în primul an de derulare a proiectului. Aceste cheltuieli erau până în prezent decontate ulterior desfăşurării unor etape din cadrul proiectului.

UPDATE: Orban: Frontul de lucru este foarte mare prentru CNAIR

Prim-ministrul Ludovic Orban, aflat la Oradea la semnarea contractului pentru un nou tronson din Autostrada Transilvania, a declarat: „Am adoptat o OUG prin care am hotărât să transferăm către primării proiectele de construcție a centurilor. Pentru toate proiectele unde există documentații tehnico-economice aprobate la nivelul CNAIR, aceste documentație vor fi predate către autoritățile locale. Vor beneficia de finanțare europeană prin POIM pentru centurile ocolitoare, iar partea de cofinanțare va fi asigurată din bugetul Ministerului Transporturilor”, a spus p.

Ela indicat ca proiecte care vor beneficia de această măsură centura Aleșd, de pe DN1, și centura Beiuș (Beiuș-Ștei-Vașcău), de pe DN76.

„Decizia de a transfera managementul proiectelor centurilor către anumite municipii ține cont de câteva considerente: frontul de lucru foarte mare pentru marile proiecte de infrastructură pe care trebuie să le gestioneze CNAIR, va fi foarte dificil să se ocupe de proiecte mici. Cei care resimt cel mai mult nevoia, cum e centura Aleșd, sunt municipalitățile. Ele sunt cele mai interesate. Chiar dacă nu au resursele financiare necesare, noi le asigurăm atat fondurile europene, cat si partea de cofinanțare de la buget”, a argumentat Orban.

422 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv