Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Guvernul a amânat prin OUG amânarea creșterii alocațiilor / POLITICĂ: Dezbaterea și votul pe moțiunea de cenzură, marți / POLITICĂ: Votul pentru noul Avocat al Poporului a fost amânat până după decizia CCR din 29 iunie / Fabian Gyula a fost validat deja în comisiile juridice / ANM / Cod Roșu și Portocaliu de caniculă și furtuni în jumătatea de vest a țării / Cod Galben în rest /

Breaking News:

PNRR. Drulă modifică taxa de drum pentru camioane și va „ajusta” restul rovinietelor

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat modificarea sistemului de taxare pentru reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi (rovinieta), care este stabilită printr-o Directivă Europeană şi a fost o condiţie pentru finanţarea proiectelor de infrastructură prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

El ia în calcul și o „ajustare de tarif” pentru rovinieta aferentă traficului ușor, însă numai după ce se termină pandemia de COVID-19.

Astfel, taxa de drum (rovinieta) pentru camioanele de peste 7,5 tone nu va mai fi plătită pe timp (zi, luni, an) ca în prezent, ci în funcţie de volumul de marfă şi de distanţa pe care aceasta va fi transportată.

„Este vorba despre shimbarea sistemului de taxare, mai justă, pe distanța parcursă. Deci vor plăti per kilometru parcurs, nu pe timp. În momentul de faţă, fie că îţi iei pentru camion o rovinietă pe o zi, pe o săptămână, e pe timp; pe viitor, vor plăti pentru distanţa parcursă. În felul acesta vor plăti mai corect costul drumului, drumurile nu sunt gratis. Aşa cum sunt ele în România şi totuşi reţeaua de autostrăzi creşte. Iată, spuneam că la sfârşitul anului ajungem la 1.000 de km în operare. Pe de altă parte, trebuie să ne gândim şi la competiţia cu sectorul feroviar, care trebuie corectată. În sectorul feroviar, un tren de marfă plăteşte 13-14 lei pe kilometru parcurs. Cât despre rovinieta care va rămâne pentru traficul uşor, cred că şi aici putem vorbi despre o ajustare de tarif doar în momentul în care ieşim din pandemie”, a spus, joi, ministrul Drulă.

La rândul său, ministrul Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a declarat, la finalul ședinței Guvernului, tot pe 13 mai: „Gândim o reformă a modului de taxare a transportului, de a încuraja transportul pe căi ferate, de a taxa în mod real gradul în care sunt utilizate drumurile publice, se va trece de la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care fiecare plăteşte în funcţie de volumul de marfă. În primii doi ani vor fi instalate sisteme digitalizare de urmărire a mărfurilor în România urmând ca apoi să ne permită să facem pasul tehnic de taxare”.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv