Au început reparațiile la podul de pe DN2B de la Galați-Giurgiulești, iar ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță că vor fi reabilitate toate podurile de peste Prut (de la Sculeni, Oancea și Albița) și va fi construit unul nou, la Ungheni, pe viitoarea autostradă A8.
Mesajul lui Drulă postat pe Facebook, luni,alături de imagini:
„Îmbunătățim prin infrastructură legăturile dintre România și Republica Moldova! Compania de drumuri are în derulare cinci proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut și pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni.
Iată despre ce proiecte vorbim:
Podul de la Galați-Giurgiulești, pe DN2B.
A fost construit în 1949 și are o lungime de 125 de metri.
Execuția lucrărilor a pornit chiar în iulie și se va încheia peste 9 luni.
Aici se va consolida grinda cu zăbrele,
tablierul va fi sablat și vopsit,
placa de beton armat care susține calea pe pod va fi reparată,
calea pe pod și trotuarele vor fi refăcute,
se vor schimba parapetele pietonale și de siguranță,
rampele de acces vor fi refăcute,
iar picioarele podului vor fi protejate de un dig de piatră brută.
Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni (unde proiectarea este deja în derulare). Studiul de fezabilitate pentru pod e finalizat, iar, după ce obținem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitația de proiectare și execuție.
Podul de la Albița – Leușeni, pe DN 24B.
Podul de la Sculeni, pe DN 24.
Podul de la Oancea – Cahul, pe DN 26A.
Pentru acestea din urmă, CNAIR lucrează deja la proiectele de reabilitare care se vor desfășura pe modelul Podului de la Galați – Giurgiulești.
Accesul peste râul Prut devine astfel mai ușor și mai sigur prin toate aceste puncte, spre beneficiul cetățenilor României și cei ai Republicii Moldova.
O infrastructură modernă este cheia ridicării și dezvoltării economice a regiunilor care sunt deservite de ea”.