Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit primul său contract, pentru proiectarea și construirea lotului 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km), și a primit două oferte pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig.
Lotul 1C Sărățeni-Joseni va avea 32,4 km și va face parte din Secțiunea II Miercurea Nirajului-Leghin a Autostrăzii Unirii (A8, Târgu Mureș-Târgu Neamț).
Asocierea de constructori români și bosniaci care a câștigat acest contract în valoare de 4,94 miliarde de lei (fără TVA), trebuie să finalizeze construirea acest lot de autostradă în 54 de luni (14 luni proiectare și 40 de luni execuția lucrărilor).
Pe traseul lotului de autostradă Sărățeni-Joseni se vor construi inclusiv:
– 39 de poduri și pasaje;
– 3 tuneluri unidirecționale;
– 4 polate;
– 2 pasaje ecoducte;
– 2 parcări de scurtă durată, dotate cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri și reprezintă 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (va traversa DN 13A și calea ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri).
Contractul este cofinanțat prin Programul Transport 2021-2027 și va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

Lotul 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil
În urmă cu o zi, CNIR a primit două oferte la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil al Autostrăzii „Unirii” (A8).
Ofertele aparțin Asocierii SA&PE Construct (lider) – Euro Asfalt-Tehnostrade-Spedition UMB (Romania-Bosnia și Herțegovina) și Asocierii Mapa Insaat Ve Ticaret (lider) – Gunal Insaat Ticaret Ve Sanay Anonim Sirketi (Turcia).
Lotul 2B are o lungime de 31,5 kilometri, iar termenul de realizare prevăzut în caietul de sarcini este de 54 de luni, dintre care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție.
Valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde de lei (fără TVA), iar cofinanțarea este asigurată prin fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027.
„Lotul 2B, Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri), 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 metri lungime, (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri), aproximativ 20 de kilometri-lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot, 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit”, potrivit CNIR.
Lotul 2B, care se desfășoară în județul Neamț, include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.